stoppen met studie en reizen?

Hee meiden!
Ik zou graag even jullie advies willen.
Mijn studie die ik op dit moment doe vind ik best leuk, maar ik kan mn draai in mn nieuwe stad gewoon niet echt vinden. Ik heb ook last van een depressie en vind het daarom best lastig om nieuwe vrienden te maken en om vrolijk en gezellig te doen de hele tijd.
Ik ben deze studie gaan doen omdat ik wilde reizen, maar dat kon niet door financiële redenen, daar kwam ik pas achter toen ik me al uit geschreven had voor geneeskunde en dit bleef dus over.
Ik wil nu dus gaan stoppen omdat ik mn draai niet helemaal kan vinden en ik me er niet toe kan zetten om echt te studeren omdat ik veel liever naar het buitenland wil en dan 1,5 jaar (anders krijg ik het geld nog steeds niet bij elkaar en ik wil 2 landen bezoeken) de tijd nemen om te werken en te reizen en proberen van mn depressie af te komen. Maar nu raadt een vriendin van mij het heel erg af omdat ik geen stevig sociaal netwerk meer heb. Zij denkt dat het beter is als ik nu een half jaar stop en dan na de zomer weer ga beginnen. Vriendinnen van thuisthuis spreek ik nauwelijks meer en hier ken ik de mensen ook pas een paar maanden. Dus zij denkt dat ik super eenzaam word als ik dus 1,5 jaar ‘eruit’ ga en dat als ik terug kom en dan bijv. bij een vereniging ga, dat ik dan veel volwassener ben dan mijn leeftijdsgenootjes. Dus dat ik dan ook lastig aansluiting zal vinden.
Het blijft natuurlijk mijn beslissing, maar ik begin wel een beetje te twijfelen…
Dus wat zouden jullie doen? Alvast bedankt!

Ik zou eerst van die depressie af proberen te komen. Het lijkt erop dat je een beetje weg wilt lopen van je ‘problemen’. Maar waar je ook naar toe gaat, die depressie neem je mee! Misschien is het verstandig om met je psycholoog of huisarts te praten daarover in plaats van een reis te plannen :slightly_smiling_face:

Ik denk dat het een heel juist plan is om te gaan reizen.
Zeker wanneer je alleen gaat, dan leer je jezelf echt kennen en ook leer je hoe contact te leggen met andere mensen aangezien je dan enkel op hen aangewezen ben.

Denk ik op zich ook, heb het zelf ook gedaan en het is toch wel erg aan te raden.
Alleen weet ik natuurlijk niet hoe jij als persoon bent / waar je precies last van hebt nu, het moet natuurlijk niet zo zijn dat je van je problemen wegloopt en het misschien eerder erger maakt dan het oplost… Maar daar kan ik niet zoveel over zeggen :stuck_out_tongue:

Het is natuurlijk dat ik in eerste instantie stop om beter te worden en als het dan goed genoeg gaat wil ik pas gaan reizen. Maar jullie denken dat de eenzaamheid tijdens het werken/reizen en de volwassenheid als ik terug kom, dus wel mee vallen?

Ik denk dat het wel een goed idee is om te gaan reizen. Het is een hele mooie ervaring en je komt meestal wel als een ander persoon terug (naja, dat klinkt misschien wat overdreven, maar als je in je eentje op reis gaat verander je wel degelijk! gewoon qua hoe je dingen aanpakt en hoe je naar de wereld kijkt, tenminste dat had ik wel toen ik afgelopen zomer 2maanden weg was).
Sowieso denk ik niet dat je heel eenzaam wordt. Natuurlijk, je kunt af en toe eenzame momenten hebben, zeker op het begin, maar als je eenmaal op reis bent maak je zoveel mee en leer je zoveel mensen kennen. Het is ook niet chill om nu nog een halfjaar gewoon niet op je plek te zitten en je alleen maar kut te voelen. Ik zou de stap wel wagen denk ik!

Ik bedoelde meer voordat ik op reis ga, want ik ga denk ik 7 maanden weg en 9 maanden werken en dan lijkt het me best eenzaam omdat ik dus niet zo veel mensen meer om me heen heb dan…

ik denk dat het gewoon verstandiger is om eerst je opleiding af te maken, dan kan je daarna altijd nog gaan reizen/werken in het buitenland.