Stoppen met shampoo en conditioner

Heyy
Ik zit eraan te denken om te stoppen met het wassen van mijn haren met shampoo en conditioner maar vroeg me af hoe je het beste kan beginnen, met allebei meteen stoppen of langzaam afbouwen. Heeft iemand hier ervaring mee of nog tips?

? Dan krijg je toch ontzettend vet haar. Je kan wel stoppen met conditioner want dat is vaak alleen tegen klitten en herstel maar met shampoo stoppen lijkt me niet slim want als jij bvb iets met vet hebt gedaan en je wil je handen wassen krijg je het er ook niet mer alleen water af want vet krijg je niet weg met alleen water. Je kan wel afbouwen zodat je bvb 2 keer per week je haar wast maar vergeet dan natuurlijk niet om tussen die dagen nog wel te douchen maar alleen je lichaam wassen

http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/conditioner-only-silicone-en-sulfaatvrij-haren-wassen-187266.1175.html

Gewoon cold turkey: stoppen

Dat ligt er aan wat voor 'n shampoo ze nu gebruikt. Als je nu cold turkey stopt terwijl er nog siliconen in je haar zitten dan werkt het niet! Dan krijg je vies plakkerig haar. En omdat water alleen de siliconen er niet uitkrijgt, zal je dat vieze plakkerige haar ook houden.

Ik gebruik nu Elvive. Kan ik dan beter eerst een shampoo gebruiken die de siliconen eruit haalt en welke zijn dit?

Je kan een shampoo met SLS (sodium lauryl sulfaat) of SLES (sodium laureth sulfaat) gebruiken, geen siliconen [al zitten die minder vaak in shampoo’s dan conditioners]
En daarna GEEN conditioner gebruiken met siliconen. Die herken je aan -cone in de ingrediëntenlijst. Ik wil verder geen reclame maken, maar je kunt alles nalezen op mijn blog die hier toevallig helemaal over gaat. Dat scheelt twee keer uitleggen. Op mijn blog staat ook hoe het met mijn haar gaat in de derde week zonder shampoo en conditioner.

Dankjewel! Kan je deze gewoon bij de Kruidvat of Etos kopen? Ik heb net je blog bekeken en ziet er goed uit! Heb je nog tips of andere dingen die ik echt moet weten voordat ik eraan ga beginnen?

Bijna alle drogisterij shampoos hebben sles of sls. Sterker nog; je gaat moeite hebben om shampoo’s zonder te vinden :wink: Maar als je compleet wilt stoppen met shampoos is dat dus geen probleem.
Wat je echt moet weten: borstelen en masseren is een must. En je moet bereid zijn om rond te lopen met een vette kop, want het duurt even voor je hoofdhuid zich aanpast. Ongeveer 6 tot 8 weken. Kan dus wel goed in je vakantie! Na het wassen met water is mijn haar gewoon weer vet vrij hoor, dus je loopt echt niet 24/7 met vet haar rond. Je krijgt jeuk op je hoofd, velen geven het daar op (Dat las ik op Amerikaanse blogs dus he.) Als je dan krabt, dan blijft de jeuk. Gewoon negeren dus, gaat vanzelf weg. Voor de rest heb ik nog geen tips omdat mijn 8 weken nog niet om zijn :slightly_smiling_face:)