stoppen met school om te reizen

hoihoi,

ik zit een beetje met een probleem. Ik heb aardig wat prive dingen wat gewoon niet lekker loopt en na 1 mislukte hbo studie en dit jaar weer een geprobeerd te hebben (wel als het goed is mijn propedeuse gehaald) ben ik erachter gekomen dat studeren (nu) niks voor mij is. vorig jaar heb ik 3 maanden in de usa gewerkt tijdens mijn tussenjaar en deze 3 maanden waren de gelukkigste maanden van mijn leven. misschien dat het cheesy klinkt maar het is wel zo haha.

Ik heb dus besloten dit jaar af te maken maar hier volgend jaar niet mee door te gaan. Ik wil eigenlijk fulltime ergens gaan werken en geld sparen en dan work&travel gaan doen in het buitenland.

Ik heb gesolliciteerd bij 2 bedrijven als stewardess maar zoek eigenlijk naar meer. Ik houd dus van reizen maar ook van organiseren, evenementen etc. het maakt mij eigenlijk niet zoveel uit zodra ik er maar aardig wat mee kan verdienen.

Ik snap dat een diploma nodig is in deze maatschappij, en ben ook van plan later weer terug te keren naar het hbo/uni, maar op dit moment staat mijn hoofd daar niet naar.

Mijn vraag aan jullie is dus, hebben jullie enig idee what to do? wat voor banen etc ik zou kunnen doen?

thanks alvast!

ps. ik hoef geen reacties dat ik mijn leven aan het verpesten ben oid, maar vraag gewoon wat hulp en inspiratie haha

Ik kan je niet veel hulp bieden, maar ik denk absoluut niet dat je je “leven aan het verpesten bent”. Er zijn genoeg mensen die een tussenjaar nemen, ik denk dat zo’n jaartje je ook veel goed zal doen als ik dit zo lees.

Wat betreft Work & Travel zit je in Australie denk ik heel goed trouwens, daar is het echt een begrip om te gaan werken en te reizen. Het land is vrij duur, maar het minimumloon is ook heel hoog, dus dat is heel goed te doen.

Qua werken in Nederland zou je je kunnen inschrijven bij een uitzendbureau en dan zal je voor veel promotiewerk worden gevraagd. Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar voor vlotte mensen kan het best leuk werk zijn.

Werken als au pair? dan ben je alleen niet bezig met evenementen/organiseren.

Wat heb je in usa gedaan? Kan je dat niet nog een tijdje doen?

An sich is een tussenjaar inderdaad helemaal geen slecht plan of ‘je leven vergooien’. Maar ik weet niet zo goed of je echt aan een ‘goede’ baan kunt komen. Misschien wel de een of andere stage als dat een optie voor je is qua financiën?

Miss eens kijken op vacaturesite’s voor baantjes in het buitenland. Ik weet niet of je echt iets kan gaan doen met organiseren, misschien op een camping of zo?

En ik denk dat het een juiste beslissing is voor je. :flushed: