Stoppen met roken

heeee,

ik heb 3 jaar lang gerookt en ik probeer nu te stoppen…
ik heb het nu 5 dagen volgehouden maar ik kan aan nix anders meer denken dan roken!
het is zelfs zo dat ik vandaag bij mijn gs proefwerk grieks-romeins sigaret opschreef :stuck_out_tongue: hihi
hebben jullie misschien tips dat mij minder zou denken aan sigaretten? zodat ik het vol kan houden?

Avast bedankt!

Begon je op je 13e al?:open_mouth:
Succes met stoppen!

Succes!

steeds als je aan roken denkt, iets anders nemen. een kauwgompje bijvoorbeeld.

hihi, verkeerde vriendengroep :blush:

Succes! Neem een pen mee, het schijnt dat als mensen die stoppen wel handen bezighouden, het makkelijker hebben ofzo. Ja het klinkt raar:’)

iemand waarmee je samen kan stoppen? Mijn zusje rookte 2 jaar toen ze besloot te stoppen, en toen ging ze samen stoppen met haar vriend. Dat scheelde heel erg want dan gingen ze elkaar helpen :slightly_smiling_face:

Keurden je ouders dat wel goed dan, of wisten zij er niets van?;p

ze wisten wel met welke mensen ik omging, maar niet dat ik rookte…

ga in ieder geval niet ipv een sigaret een snoepje pakken,
want dan vliegen de kilo’s eraan…
heb ik gehoord, ik rook(te) niet

inderdaad! was zo’n onderzoek ofzo, dat mensen die roken niet alleen verslaafd
zijn aan roken zelf, maar ook aan dat gebaar zegmaar, van iets in je handen
hebben en dat naar je mond brengen ;p
snapje? ik kan het niet uitleggen xd.

maaaar, bedenk iets wat je heel graag wilt, en spreek met jezelf af dat je dat
pas mag als je een maand niet hebt gerookt. helpt echt! ik ga een gaatje boven
in mn oor laten zetten als ik ben afgevallen, stimuleert je echt wel! :slightly_smiling_face:

succes iig.

Je kunt ook het geld wat je normaal zou besteden aan sigaretten, in een spaarpot doen, en daar dan bijv. iedere maand iets leuks van kopen. Dus: beloon jezelf :slightly_smiling_face:

denk dat je gewoon lolly’s of kauwgom moet eten kom je ook niet zo van aan…

ik had 5 jaar gerookt en op een dag zomaar ineens gestopt tuurlijk wast niet makkelijk maar het zit ook een beetje tussen je oren!

nu wil ik nog steeds afentoe wel een sigartje maar dat is karakter om het nietr te doen:P

dat wou ik net zeggen!
stel reële doelen: 2 dagen niet roken - 3 dagen niet roken (steeds langer)
zodat je veel vooruitgang merkt, dat houd je gemotiveerd.
verder: probeer niet te gaan snoepen ipv roken, gebeurd nogal snel P:

Ik heb vorige week donderdag voor het laatst een sigaret opgestoken. Toch had ik het er zondagmiddag wel even zwaar mee! Toen heb ik één trekje van m’n vriend genomen & sindsdien is die drang ook weer behoorlijk weg!
Ik beloon mezelf ook vaak met wat leuks! Hoeft nieteens iets bijzonders te zijn, een lekker maskertje 's avonds, haarmasker in of lekker lang in bad!
En ik spaar ook het geld dat ik normaal uitgeef aan roken, dat gaat best hard!

Aaahh ik ben ook aan het stoppen.
Lukt me helaas niet.
Was gister bij mijn vriend en toen heb ik zijn pakje maar opgerookt (Ik was zo trots dat ik zelf geen pakje had gehaald)
En vandaag heb ik toch weer een pakje gehaald.

hm ik was een tijdje gestopt (zonder succes, want mijn moeder en ik houden elkaars gerook in stand).
Breien is erg prettig omdat je dan ook met je handen bezig bent + je kan het voor de tv doen en als leuke bonus hou je er superveel warme sjaals aan over :grinning:

Ik rookte vanaf mijn 14e tot mijn 15e en toen begon ik weer halverwege mijn 16e tot 17e en toen weer vanaf mijn 18e tot halverwege mijn 18e toen kreeg ik wat met mijn vriend en die wilde dat ik niet rookte. :slightly_smiling_face:
Anders had ik waarschijnlijk nog gerookt, het klinkt dom maar denk aan iets anders haha