STOPPEN MET ROKEN, wie doet mee?

oke ik ben nu een paar keer door mn ouders betrapt.
en de laatste keer was vanmiddag.
ik voelde me zo ontzettend schuldig, want mn moeder zei de vorige keer, als je stopt krijg je een heel leuk kadootje van me, dus ik was voor 2 weken eerlijk gestopt, en toen kreeg ik een kadootje, alleen daarna begon ik weer. en nu betrapte ze me weer en ik voelde me zo schuldig. nu wil ik dus echt stoppen met roken. wie doet er mee?
ik heb ook op internet een site gevonden
www.ikstop.nl
en ik berekende mn besparings kosten als ik nooit had gerookt
daar kwam dus uit dat ik:

1. Besparing per dag : 3.8 Euro

2. Besparing per maand : 114 Euro

3. Besparing per jaar : 1387 Euro
    dit kon besparen.
    ik schrok echt heel erg.
    dus ik wil proberen om echt te gaan stoppen. maakt niet uit hoe wat en waar, ik wil echt stoppen!
    wie doen er mee?

etc

Ik wil best meedoen maar ik rook niet dus daar schiet je niet zoveel mee op. XD

Succes in ieder geval, stoer dat je het doet (stoppen bedoel ik).

UP

Ik ben nooit begonnen. Maar ik wil je wel steunen enzo. En idd je kunt een smak geld besparen, alleen al daarvoor zou ik het doen. Meer kunnen shoppen :slightly_smiling_face:

1. echteliefde

Ik rook niet
maar we kunnen ook een lijstje maken met redenen
vul aan

1. het is duur
  2. je kleding + je haar stinken
  3. je haarkwaliteit en huidkwaliteit gaan ervan achteruit
  4. je moet het telkens gaan halen bij de winkel, dat kost tijd.
  5. je conditie gaat ervan achteruit
  6. je moet telkens als je fijn aan het uiteten bent bijvoorbeeld, naar buiten voor die kutsigarettenpauze
  7. je zou trots op jezelf zijn als je zou stoppen
  8. je wordt ouder (zou voor mij een nadeel zijn, wordt liever 70 jaar oud dan 90 xD)
  9. je ziet het misschien niet direct, maar je ouders maken je zorgen
  10. veel mensen krijgen rijbewijs betaald als ze niet roken tot hun 18e
  11. alcohol heeft meer effect
  12. Je krijgt minder snel gele handen/nagels
  13. Mensen durven weer in je buurt te komen of achter je te fietsen

oke sommige zijn wat vergzocht maar goed

nah die twee vind ik raar. waarom zou je meer drinken als je niet rookt? wat heeft dat met het effect te maken? en hoezo zouden mensen niet meer in je buurt komen of achter je fietsen? ik vind die twee echt nergens op slaan

ik heb 5 jaar gerookt, vanaf me 11e ( ik weet heeeel jong ) en echt de laatste 3 jaar daarvan al bijna 1 pakje per dag en soms ook echt 1 pakje.
maar ben nu gelukkig al weer 2 jaar gestopt! :grinning: en daar ben ik heeeeel trots op. ik had het ook helemaal niet “voorbereid” zomaar uit het niets zei ik: ik ga stoppen. en heb toen me laatste sigaretten weggegooid en NOOIT meer gerookt.
Ik heb eigenlijk niet echt tips enz. voor mensen die willen stoppen.
Je moet gewoon doorzettingsvermogen hebben en sterk in je schoenen staan, gewoon NEE zeggen als mensen je aanbieden etc.

die van alcohol snap ik ook niet want dat is net zo slecht (nouja, ligt aan de hoeveelheid die je gebruikt, maar toch) als roken.
die over t fietsen snap ik wel, ik als 100% anti roker vind het echt vervelend om achter iemand te lopen/fietsen als diegene aan het roken is, krijg je al die rook in je gezicht.