Stoppen met roken! Waarom?

Hej meisjes.

Mijn vriend rookt, en ik erger mij er al van in het begin aan. Ik weet dat sommigen denken dat het zijn keuze is, maar ik HAAT roken zo hard (ondermeer door sterfgevallen in de familie) dat ik het echt niet meer wil.
Hij wil zelf ook stoppen, maar hij stelt de datum steeds uit. Hij hecht echt wel veel belang aan mijn mening en heeft mij gevraagd om hem een lijstje te schrijven waarom hij moet stoppen. Ik denk ook wel dat dit hem gaat helpen omdat hij het niet kan aanzien dat het mij zo verdrietig maakt en hij er zo steeds aan herinnerd wordt. (ik weet dat het een beetje chantage is, maar gaat hem helpen, is hij zelf ook van overtuigd)

Ik wil het lijstje wel een beetje persoonlijk maken, dus niet van: je kan longkanker krijgen. Maar eerder: Als je longkanker krijgt door roken, dan laat je mij en je kindjes achter. Dat wil ik echt niet.

Begrijpen jullie?

Wat een tekst :slightly_smiling_face:. Hoe dan ook. Weet jij nog argumenten waarom hij moet stoppen met roken?
Bedankt!

[Meisjes die denken dat dit niet zal helpen, of die dit echt heel erg zielig of whatever vinden, reageer dan niet… Je helpt er mij niet mee, integendeel, en het zal ook wel weer anderen irriteren]

Het gaat er vooral om of je vriend ook écht wel wil stoppen.

anders maak ik het uit

ken ik me vriend zou stoppen hij gewoon te verslaafd er aan ik erg er wel aan alleen als kleine op komst stop die beweerd hij

:grinning_face_with_smiling_eyes:

Geen zever. Ik heb hem al gezegd dat ik niet met hem ga samenwonen als hij blijft roken :slightly_smiling_face:

Hij wil ook echt stoppen, maar hoe meer duwtjes in de rug, hoe beter :slightly_smiling_face:

-van het geld dat jij oprookt,kunnen we een romantisch weekendje naar Parijs/…
-Ik val op mannen die lekker ruiken (haha)
-Je krijgt er vieze tanden van,en dan ga ik minder zin hebben om je te kussen

Thanks! Was al even het geld weer vergeten!

En trouwens,stoppen met roken is helemaal niet makkelijk.
Ik hou het nooit lang vol,en die tijd dat ik stop ben ik echt héél slecht gezind.
Dus geef hem tijd…

• Je krijgt er sneller rimpels van en je lijkt dan zoveel ouder :frowning_face:
  • Je hebt meer kans op hartaanvallen, dat willen wij beiden toch niet (?)
  • Je conditie gaat acheruit
  • Kinderen worden ziek van de rook
  • Als jij rookt heb ik meer kans op miskramen
  • Baby’s worden te vroeg geboren
  • Sperma gaat achteruit

Maar het moet ook in 't hoofd van je vriend. Die klik van: “ik wil stoppen” anders werkt het niet, en jij moet waarschijnlijk toch wat geduld hebben. Iemand die (vooral lang) rookt kan niet zomaar stoppen… of het is vaak erg moeilijk, laat ik het zo zeggen…

Kweet niet…toen ik zei dta ik zwanger was, was m’n vriend binnen no time gestopt met roken… en is nu 1 jaar en 1 maand “clean”

Hij zegt ook dat hij stopt als ik zwanger ben, maar dat is nu nog niet echt aan de orde… Ik wil ook echt niet zo lang wachten, en hij ook niet…

Als hij het steeds uit blijft stellen wil hij waarschijnlijk niet écht stoppen…

http://niet-rokers.hyves…en_om_niet_te_roken/8_B0/

101 stuks, zijn dat dr genoeg ? :’)

http://www.wieringernieuws.nl/gfx/nieuws/200905/raucherlunge.jpg

Als ie deze ziet stopt ie wel

gaaadveerr

ik zou idd een leuk weekendje in het vooruitzicht stellen!
succes met’m:P

Ik vind het altijd zo hypocriet als je iemand voor jou wil laten stoppen, maargoed dat soort reacties wilde je niet. XD

Kan je niet met hem afspreken dat hij begint met niet te roken als hij bij jou is? Als hij al lang rookt is het echt niet zo makkelijk om zomaar te stoppen, en moet hij het zelf ECHT willen. Mijn vriend en ik zijn ook van plan om te gaan stoppen met roken zodra we aan kinderen beginnen, maar betere redenen weet ik eigenlijk niet.

vergrijzing blijft…

Hij wil al een tijd stoppen, maar er is steeds iets dat hem tegenhoudt… examens, stage, overlijden etc.
Ik ben gewoon een ‘extra motivatie’ als je 't zo kan noemen :slightly_smiling_face:.
We hadden afgesproken dat hij niet meer zou roken als ik bij hem was, maar soms glipt ie dan toch even weg, zeker als ik een weekend bij hem ben of zo…