stoppen met roken, help!?

Ik probeer te stoppen met roken, maar het lukt steeds niet! hebben jullie tips?

ga na de dokter, die kan je verder helpen.

ik heb geen ervaring , en ben heel jong

maar je hebt van die pilletjes, kauwgom , en zo’n elektrische sigaret en dan rook je ofzo en daardoor kan je erook vanaf komen…

xx

Een datum prikken en dan echt echt echt stoppen.
Probeer die kauwgom en andere middeltjes.
Zoek een afleiding, heb je zin in een sigaret? Ga sporten.
En ; gewoon doen.

Meen je dit serieus? Je bent 14, dus dat betekend dat je niet zo ‘verslaafd’ kan zijn. Gewoon een kwestie van wilskracht en je niet zo aanstellen.

Als je alleen maar kan bitchen, kom hier dan gewoon niet.

Samen met iemand anders stoppen :slightly_smiling_face:

Nouja, bij mij werkt het voor geen meter maar ik stop na mijn examen. En als hij het nogsteeds wil, stopt mijn vriend samen met mij en hij is toch wel mijn 'rookmaatje dus dat scheelt al heel wat xD

Ik ben 3 weken lang gestopt, wat ik al best goed van mezelf vond.
Je moet de verleiding weten te weerstaan wanneer je eigenlijk zou gaan roken.
Zo vond ik het na het werk bijvoorbeeld het moeilijkst, en wanneer je een borrel hebt gehad, dan heb je eerder alweer eerder de neiging om te roken.
En niet op plekken komen waar gerookt word, als je denkt dat je het niet aan kan.
Tegen iedereen zeggen dat je wilt gaan stoppen, heb ik ook gedaan.
Zelf geen sigaretten kopen, dus als je wilt roken moet je eigenlijk bietsen, maar aangezien je iedereen vertelt hebt dat je wilt stoppen, geeft niemand je een sigaret. (:

Je kan wel stickers en kauwgom enzo proberen, maar ik denk dat de motivatie uiteindelijk toch uit jezelf moet komen. Dus bedenk redenen waarom je wilt stoppen met roken en probeer je aan je doorzettingsvermogen vast te houden.

Hoezo kom ik hier alleen maar bitchen? Mijn mening is gewoon dat als je op je 14e wilt stoppen met roken, je daar echt geen hulpmiddelen voor nodigt hebt naast je wilskracht om te stoppen.

‘Gewoon een kwestie van wilskracht en je niet zo aanstellen.’

Alsof je zo ineens kan stoppen met roken, was het maar zo makkelijk. En dat als je 14 bent, kun je wel verslaafd zijn hoor.

er is geen beter middel dan willen en doorzetten.

thanks voor jullie tips!

Ik kwam gisteren op een blog van iemand van girlscene en die had best wel goede tips om te stoppen. Nouja ik heb nooit gerookt dus ik weet niet of ze eigenlijk wel goed zijn haha lol. Maar weet de naam er niet van…

^ Dit.
En gewoon blijven doorzetten, en niet denken: 'Ooh, dit houd ik niet meer vol, laat ik maar ‘s 1 sigaretje nemen.’
Want dan blijf je dat maar doen.

Vermijd vrienden die roken/plekken waar gerookt word.

Ik weet niet of kauwgom en nicotine zo helpt met het afkikken. Dan ruil je je ene verslaving in voor de andere.
Je weet niet wanneer je van je verslaving afbent, omdat de nicotine het werk doet, je durft er niet mee te stoppen omdat je bang bent dat je dan weer gaat roken. Stoppen moet je helemaal op jezelf doen, niet met andere middeltjes.

Denk ik dan… ik rook niet.

Ja ok ik ben haar niet, maar als ik dat zou moeten doen zou ik al mijn vrienden + vriend niet meer kunnen zien en nooit meer uit kunnen hier in de stad, dus echt een geweldige oplossing is dat voor de meeste mensen niet denk ik. De meeste mensen die roken komen standaard op plekken waar mensen roken en hebben vaak ook vrienden die roken