Stoppen met roken door prijsverhoging?

Philip Morris, eigenaar van de sigarettenmerken Marlboro, L&M, Philip Morris en Chesterfield kondigt aan dat de prijs van een pakje met 19 Marlborosigaretten van 4,80 naar 5,20 euro zal stijgen. De andere merken worden 50 cent duurder per pakje.

Volgens Morris komt ongeveer 27 cent van de prijsverhoging door de verhoging van de accijns, 13 cent is een commerciële verhoging. Vooral jongeren laten zich van het roken afhouden door hogere prijzen, blijkt uit onderzoek.

BRON: http://www.elsevier.nl/we…0-tot-50-cent-duurder.htm

Ik vroeg me af wat de meningen hierover zijn. En of er hier een aantal jongeren zijn die daadwerkelijk vanwege de prijsverhoging gaan stoppen met roken?

Heb er zelf over nagedacht, maar ik ga toch wat meer zelf sigaretjes schieten denk ik. (: Ben benieuwd naar de reacties.

Gaan alle merken 50 cent omhoog?
Ik ga er niet om stoppen, maar vind het wel zonde van m’n geld:P

Btw: Dit is geen topic over hoe slecht sigaretten zijn, dat weten we allemaal wel denk ik? Alvast dat daar geen discussie over komt. xD

Ja hoorde het van de week op de radio,
ik vind het eigenlijk ook zonde van mn geld…

nou. ik ga er niet van stoppen. het is maar 40 cent. [ik rook dan toevallig marlboro.]
het was al duur, die 40 of 50 cent laat de meeste mensen echt niet stoppen.

misschien dat mensen er nu minder vaak aan beginnen zeg maar.

Ik denk dat jongeren nu wel een paar keer nadenken voordat ze gaan roken ja.

Ik werk in een supermarkt, verkopen we ook veel sigaretten.
Steeds als het verhoogd wordt zeggen klanten: Nou moet ik maar stoppen… maar toch doen ze het niet. Die 50 cent meer of minder maakt niet uit zeggen ze, het kost toch al 5 euro per pakje bijna.

Ik vind het zelf wel goed dat het verhoogd is, ik rook zelf niet, maar ik weet niet of veel mensen gaan stoppen.

Ja ik werk ook in een supermarkt, dus ik hoor t ook best vaak. XD
Maar nu word een pakje pall mall van 5 euro dus gewoon 5,50?
Das toch best fors.
Aangezien Camel bijvoorbeeld al vrij kort geleden nog omhoog is gegaan.
Was eerst 5.10 Nu 5,30

Sinds ik rook zijn de sigaretten al zo’n ¤1,50 duurder geworden geloof ik, van nog eens 50 cent lig ik niet wakker.

Ja ik merk dat veel pakjes ook veranderen. Caballero wordt duurder en dan zit er een sigaret minder in en dat soort onzin.

Ook bij PallMall verandert het aantal sigaretten steeds. En steeds meer mensen stappen over op goedkope merken zoals Fortuna en Ruba :stuck_out_tongue: Dat is heel stug. Dat zijn de puur verslaafden, die het niet doen voor de lekker, maar voor de nicotine!

Hm ik ben zo’n ‘partyroker,’ en dat klinkt heel stom. Maar ik vind het lekker, maar zorg gewoon zelf dat ik er niet verslaafd aan raak. Dat vind ik echt zonde…al is party roken eigenlijk ook ontzettend zonde, maar dan heb je wat alcohol op en dan worden sigaretten nog lekkerder op de 1 of andere manier :’)
Misschien moet ik toch maar stoppen :stuck_out_tongue:

WOW, is het zó duur? Ik rook dus niet, maar ik vind het echt duur ;p

Ik denk dat jongeren die roken omdat het ze het stoer vinden nu wel eerder zullen stoppen.

Ik rook niet en ik ben het ook niet van plan.
Naast het feit dat roken niet gezond is (neenee, geen discussie! :stuck_out_tongue: ), vind ik sigaretten ook echt duur. En nu worden ze blijkbaar nog duurder…
Vind het stiekem wel een goede zaak, maar ik weet niet of dat jongeren van de sigaretten afhoudt.

Ik rook ook Fortuna maar merk geen verschil met andere merken :stuck_out_tongue:

Dit, en ik rook zelf ook niet.

Ik was al gestopt maar ook al zou het met 50 cent duurder worden en ik was nog niet gestopt was ik denk ik gewoon door gaan roken. Het is al duur die 50 cent kan er dan ook nog wel bij.

Wat een onzin zeg xd net alsof, als je al verslaafd bent je om die 50 cent gaat stoppen. Ook zinloos als je stopt om het geld, als je dan toch stopt kun je denk ik een betere motivatie zoals je gezondheid kiezen. Ik ga iig niet stoppen door die prijsverhoging

Dus de conclusie is dat het hóeveel duurder moet worden om het wel echt te ‘stoppen’ ? Ik rook zelf niet, maar voor de rokers onder ons hoeveel euro zou het duurder moeten worden?
1euro,2euro?

Ik denk dat er indd wel jongeren zijn die hierdoor stoppen, of minder roken.
En al stopt er niemand, het is best slim want dan verdienen ze er alleen maar meer geld aan haha, mensen kopen het toch wel ;p