Stoppen met pil (vanwege bijwerkingen), goed alternatief?

Hey meiden!

Ik ben nu 25 jaar en ik slik al vanaf mijn 17e de pil. Ik heb nu al verschillende positieve verhalen gelezen van vrouwen, die gestopt zijn met de pil. Ze voelden zich direct een stuk beter. Hier put ik hoop uit. Ik kamp namelijk al jaren met hoofdpijn en mijn relatie heeft te lijden onder mijn gebrek aan libido. Dus, ik wil stoppen met de pil. Maar, wat dat? Een hormoonspiraaltje (Mirena)? Maar, levert dit niet dezelfde problemen op als de pil (vanwege de hormonen)? Of… Een koperspiraaltje?

Zijn er meiden die ook zijn overgestapt van de pil naar een ander anticonceptiemiddel? Wat is jullie ervaring?

Een tijdje geleden is dit topic geopend: http://forum.girlscene.nl/forum/seks-zo/doei-pil-hallo-libido-404623.0.html

Dat gaat over nagenoeg hetzelfde als waar jij mee zit, dus misschien kun je daar de reacties even doorlezen en ergens op inhaken/je vragen daar stellen? Je bent duidelijk niet de enige met dit probleem.

De zoekfunctie is een beetje stuk en de index gaat weer niet eens niet verder dan pagina 3 dus dat is ook weer heel handig… Maar goed, ik doe hier een slotje op en dan verwijs ik je dus graag door naar genoemd topic. :slightly_smiling_face: