Stoppen met opleiding

Hooi meiden!
Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven.

Ik doe nu de opleiding verzorgende IG het 1e jaar, ik doe de BOL-opleiding. Ik loop nu 3x in de week stage en 2 dagen school. Alhoewel ik het een leuke opleiding vind zit ik er aan te denken om te gaan stoppen. Dit komt omdat ik niet zo goed contact heb met mijn klas. Ik heb wel goed contact met twee andere meiden maar die gaan vanaf het nieuwe schooljaar naar niveau 4 en dan blijf ik alleen over.

De reden dat ik geen contact heb met de klas is omdat veel van hun samen hier zijn gekomen. Ook ben ik de enige blanke (ik heb niks tegen donkere mensen) maar hierdoor sluiten ze mij een beetje buiten. Ze praten eigenlijk alleen wanneer ze iets van me nodig hebben. Ik kan ook niet mezelf zijn in de klas, in de klas ben ik namelijk heel stil en terug getrokken terwijl ik dat eigenlijk niet ben. Hierdoor voel ik me ongemakkelijk in de klas…

Daarom zit ik eraan te denken om intern de opleiding te gaan volgen, dit kan alleen op je 18e en dat word ik in december. Maar wat denken jullie, dat ik me aanstel en deze 2jaar gewoon moet afmaken? Of toch een andere manier om toch de opleiding te halen? Want ik wil graag naar deze opleiding nog een vervolgopleiding te gaan doen kan dat nadat ik niveau 3 heb afgemaakt en deze intern heb gedaan?

Bedankt voor het lezen (:

Ik begrijp je wel, je moet natuurlijk wel plezier hebben in je opleiding. Op deze manier wordt het meer een straf als je er geen zin meer in hebt.
Is er nog een andere klas waar je je misschien beter in thuisvoelt? Zo ja kan je overplaatsing aanvragen.

Er zijn twee klassen en mijn klas zijn er van de 20 ongeveer 12 over, dus de klassen worden met elkaar gemengd.

Ik vind dat je niet moet stoppen vanwege een klas, ik weet wel dat een leuke klas belangrijk is, heb 10 jaar een vervelende klas gehad zonder echt contact en nu zit ik in een fijne klas en dat is een wereld van verschil.
Maar als je de opleiding leuk vind, is dat belangrijker. Je kunt tenslotte altijd in een vervelende klas terecht komen. Misschien kun je naar een andere klas geplaatst worden? En heb je binnen kort geen stages? Wie weet is er toch een met wie je contact kan maken en anders lekker voor je zelf dingen gaan doen. Moet je veel samenwerken?

2 jaar is zo om joh en dan heb je je diploma en hoef je hun nooit meer te zien :slightly_smiling_face:

Hoe dat intern gaat snap ik niet? dan heb je ook collega’s en is het veel duurder?

maar als het gemengd word krijg je toch weer een andere klas?

Ik vind je sws geen aansteller, want je moet idd plezier hebben in je opleiding. En nog iets belangerijkers je moet je op je gemak voelen in je klas! Mensen kunnen wel zeggen dat je er voor je zelf zit en niet voor vrienden, maar een leuke klas is ook belangerijk vooral bij sommige vakken van Verzorgende IG.