Stoppen met opleiding?

Hiii,

ik ben dit jaar begonnen aan een hbo opleiding. Het is de enige opleiding die me leuk leek en ik ben hiervoor ook op kamers gegaan. Maar nu ben ik er niet meer zo zeker van of ik de opleiding/toekomst met de opleiding nog wel zo leuk vind… Ook mis ik thuis echt super erg en vind ik het erg vervelend als ik weer terug naar school moet.
Naast dit zit ik ook niet helemaal lekker in m’n vel en wil ik het liefst gewoon de tijd voor mezelf nemen en daarnaast er zijn voor mijn moeder (ze kan heel weinig door een blessure).
Maar het probleem is, ik vind het zo moeilijk om hierover te praten met mijn ouders aangezien ze zoveel tijd en geld hierin hebben gestoken en ik wil niet ondankbaar over komen of ze laten denken dat dit een opwelling is…

Iemand tips? Je zou me echt helpen!

-

Wat vervelend zeg! Als ik jou was zou ik hierover in gesprek gaan met je slb’er, ik denk dat hij/zij jou hier het best mee kan helpen.

Hoe ver woon je van je school af? Is het een optie om weer thuis te gaan wonen? Denk je dat dit invloed heeft op hoe je denkt over je opleiding en de toekomst?

Verder sluit ik me aan wat hierboven gezegd wordt. Praat met ouderejaars en met je slb´er.