Ik weet niet echt meer wat ik moet. Ik zit in het 3e leerjaar van de verpleegkundige opleiding en volgend jaar dus mijn eindjaar, maar ik vind het zoooo geen leuke opleiding. Ik weet wel wat ik wil doen: een opleiding op hbo niveau, daarvoor heb ik een mbo diploma nodig (dus deze opleiding afmaken is eigenlijk necessary). Ik raak diep diep diep ongelukkig door deze hele opleiding. School gaat nog wel enigszins, maar stage is voor mij echt een hel waar ik mezelf doorheen probeer te slepen. Ik voel me er ook gewoon zo depressief en down door. Advies van een vriendin was om te stoppen. Dat zou ik wel willen, maar ik vind het aan de andere kant ook heel zonde, want ik kan niet leven met het idee dat ik 3 jaar voor niks heb verspild. Dan zou ik immers nog steeds iets anders op mbo niveau moeten doen, voordat ik de opleiding kan doen die ik daadwerkelijk wil… Ik weet het eventjes niet meer en zou graag wat advies willen. Meiden die dit hebben meegemaakt en wat hebben jullie dan in die situatie gedaan?
doorgaan.
et is enorm moeilijk maar het zou zo zonde zijn om de afgelopen 2.5 jaar weg te gooien. Ik heb hetzelfde gehad en ben nu bijna klaar met deze opleiding en ik heb het idd ook nodig om hbo te kunnen doen en ben zo blij dat ik gewoon ben door gegaan. Scheelt wel dat mijn opleiding 3 jaar is maar toch.
Doorgaan! je krijgt eeuwig spijt als je nu stopt, wat als je volgende mbo opleiding ook stom is? Dan zit je nog 3-4 jaar. En dan nog 4 jaar hbo… je bent al zover gekomen, even doorzetten nog!
Er zijn eventueel ook mbo opleidingen waarbij je maar 1, 1,5 of 2 jaar naar school hoeft. Dus als je het echt niet ziet zitten is dit ook een optie.
Daar heb ik al naar gekeken, maar dat zijn geen mbo-4 opleidingen. Ofwel je hebt echt een mbo niveau 4 nodig om door te kunnen studeren naar het hbo.
Niet op MBO 4 niveau lijkt me, en dat heeft ze toch echt nodig om naar het hbo te mogen gaan.
En ik zou ook gewoon doorgaan! Het is echt zo zonde dat je al jaren zou verspillen, je bent nu bijna klaar nog even doorzetten en dan lekker naar het hbo gaan!
Die bestaan wel op niveau 4! verschilt alleen per school. de opleiding die ik doe is er ook versneld dus dan doe je hem in twee jaar
Oh echt? Ik ga volgend jaar een mbo niveau 4 opleiding doen en het duurt maar 1,5 jaar.
Dan maar op de tanden bijten en doorgaan!
Hmm wat voor opleiding is dat dan? Ik heb namelijk niets kunnen vinden.
Waarom vind je je stage dan niks? Want dat is wel iets wat je kunt bespreken met je coach om eventueel te veranderen.
Omdat deze hele opleiding mij gewoonweg niet interesseert. Ik vind het niks en het is niks voor mij. In het eerste dacht ik laat ik nog maar een jaar proberen, misschien dat het veranderd. Heeft het niet gedaan, dus in 2e wilde ik graag stoppen, maar mijn ouders vinden dat ik te snel opgeef en wat meer doorzettingsvermogen mocht tonen omdat het misschien nog zal veranderen. Nou nog een jaar erbij… Maar het gaat gewoon echt niet. Ik heb nooit geweten dat ik me zo ellendig en ongelukkig kon voelen om school. Ik heb soms avonden dat ik ervan huil en wakker lig. Ik ben liever 8 uur lang bezig met administratief werk, dan verzorgen/verplegen. Dusja… Hahah het is wat!
Ja hoor die zijn er wel. Filiaalmanager niveau 4 op het Albeda College is officieel anderhalf jaar maar kan makkelijk in 1 jaar en met heel veel motivatie in een half jaar. Je hoeft ook geen stage te lopen dus dat scheelt enorm veel tijd, het is alleen maar theorie.
Maar persoonlijk zou ik deze opleiding afmaken.