Sinds 2 maanden twijfel ik heel erg aan m’n opleiding. Ik studeer Facility Management en het economische/bedrijfskundige deel hierin spreekt me totaal niet aan. We hebben nu een bepaald project waar we langs verschillende facility managers gaan. Alle termen die hier worden gebruikt etc. ik begrijp er niets van en zie mezelf ook niet 50 jaar lang achter een computertje zitten. Sommige modules als; Sociologie & Psychologie spreken me bijvoorbeeld wel heel erg aan, maar uiteindelijk draait m’n opleiding daar natuurlijk niet om, dus om voor dit soort modules te blijven zou ook tegenstrijdig zijn.
Ik heb 2 tentamens niet gehaald. Geen motivatie. De opleiding zelf is redelijk makkelijk, daar gaat het niet om. 1 tentamen heb ik wel gehaald.
Die 2 moet ik dus met een voldoende herkansen wil ik nog kans maken op m’n Propedeuse. Maandag ga ik er met m’n mentor over praten, want ik wil deze opleiding sowieso geen 4 jaar blijven doen. Ik ben aan het nadenken over de PABO, al ben ik bang dat ik dit teveel onder mijn niveau vind. Verder spreekt de Academische PABO (HBO-PABO en UNI-Pedagogische Wetenschappen in één opleiding) of Pedagogische Wetenschappen mij erg aan. Hier heb ik dus wel een Propedeuse voor nodig.
Als ik wil stoppen moet dit voor 1 februari, dus eigenlijk moet ik nu wel een beetje gaan beslissen. Wat zouden jullie doen als jullie in mijn situatie zaten? Stoppen en volgend schooljaar aan de PABO beginnen, of proberen die twee Universitaire opleidingen als motivatie te gebruiken en gewoon voor m’n P gaan, met het risico dat ik m’n P dus niet in een jaar haal en alsnog wil stoppen, maar wel aan allerlei boetes vastzit?