Stoppen met m'n weblog?

Hee… ik heb al een tijdje een weblog… maar ik twijfel soms nog of ik er wel mee door moet gaan. Het is niet omdat ik te weinig volgers heb, of niet bekend ben, dat maakt me helemaal niks uit. Ik vind het leuk om bijvoorbeeld foto’s te maken van wat ik aan heb, en daar een soort dagboek van te maken. Zodat ik het later terug kan kijken.
Ik vind het alleen niet zo fijn dat bekenden uit m’n omgeving m’n blog zien. Ze zullen misschien wel denken; waarom zet je zoiets op internet?
En ja, als ik dingen schrijf, en mensen vragen er in het echt iets over… dan reageer ik gewoon niet zo open, ik hou het liever voor mezelf zegmaar… Ook vind ik de naam van mijn blog eigenlijk helemaal nergens meer op slaan en een beetje amateuristisch overkomen… maar ik ben bang dat ik spijt krijg als ik alles ga veranderen?

Maar ik heb geen idee of ik er nu dus mee door moet gaan, of het op een andere manier kan oplossen?

ik vind jouw blog leuk hoor, zolang je zelf plezier beleeft aan het maken van stukjes zou ik er gewoon mee doorgaan :slightly_smiling_face:

Ik zou er gewoon mee doorgaan.

Je klinkt er nou niet bepaald positief over en het lijkt me dat als je een weblog hebt dat je daar met alle liefde aan werkt. Wat wil je bereiken met je blog dan?
Als je graag foto’s maakt van je outfit en daar een dagboek mee bij wil houden doe je dat toch gewoon niet op internet? Of wil je het juist met anderen delen? Anders maak je een andere weblog en hou je jezelf anoniem. Dan kan jij vrijuit posten en niemand in je omgeving weet dat jij het bent.

Dan zorg je er toch gewoon voor dat de mensen uit jou omgeving niet weten wat jou blog is?

Muah, ik vind het wel een leuke naam eigenlijk. (:
Maar je moet zelf doen waar je je goed bij voelt.

Ik had vroeger ook een blog, maar ben ermee gestopt omdat ik het idd niet leuk vond dat mensen uit m’n omgeving mee konden lezen. Ik ga misschien ooit een volledig anonieme blog maken… Het meisje achter Mangobluete (http://mangobluete.com/) bijvoorbeeld zet van vanalles en nog wat foto’s online, behalve van haar gezicht. Zo blijft ze toch anoniem. Dat is misschien een ideetje?

Dat gaat een beetje moeilijk denk ik haha.
Nouja ze mogen het opzich wel zien, ik ben gewoon bang dat ze raar of dom gaan reageren. Ik zet er ook vaak gewoon foto’s op die ik zelf maak… ik krijg veel leuke reacties van mensen die m’n blog lezen, dat vind ik echt super leuk. Maar misschien moet ik dan m’n blog minder persoonlijk maken… maar alleen met foto’s er op die ik maak voor m’n portfolio enzo, en gewoon stoppen met die outfits/kleding dingen… Ah ik weet het niet :’)

Dat is wel een goed idee, van dat anonieme, maar ik ben bang dat ik dan tóch mijn bloglink op facebook zet, of bijvoorbeeld een deel van m’n hoofd waardoor mensen me herkennen… Hoe zou ze dat vol houden dan, zo anoniem?

Ik gebruik nu blogspot, ik weet niet of daar een anonieme ‘stand’ op zit?

Je kan ook een portfolio apart maken en daarnaast nog een blog voor de fun waar je meer anoniem bent.

Ja ik ben bezig met een website nu voor m’n foto’s… duurt nogal lang allemaal hehe.
En hoe zal ik daarbij beginnen dan… zo’n blog. Is het niet raar om dingen te lezen van een meisje die anoniem is, en je dus eigenlijk niet weet welk gezicht er achter zit? …

Je moet eens de blog van Mangobluete lezen/bekijken, lees/bekijk eens een heleboel posts van haar… Ik vind dat ze het goed aanpakt (:
En ze is (vooral in Duitsland, maar ook in andere landen) heel populair, dus ik denk niet echt dat mensen dat raar vinden. (:

Okee, ik zal eens kijken. Het lijkt me alleen wel heel lastig, gewoon… omdat ik zo snel geneigd ben om wel mezelf voor te stellen enzo haha

Haha ja, dat heb ik ook wel een beetje :stuck_out_tongue: Maar ik vind het bij haar heel persoonlijk en toch ook weer niet, echt raar.

Ja haha, ik denk nog wel ff na…

Ik hou mijn Tumblr ook vrij veel voor mezelf, omdat het gewoon echt iets persoonlijks is. Bijna niemand kent mijn Tumblr, op een paar goede vrienden na.

Is dit een hele slimme manier om mensen jouw blog te laten zien?

Ik zou gewoon een anonieme blog aanmaken, waarbij je een andere naam gebruikt dan je eigenlijk hebt en geen foto’s van jezelf plaatsen. Dit is wat ik tot een tijdje terughad, en het lijkt me duizend keer fijner dan dat iedereen uit mijn omgeving mijn wel en wee meeleest zegmaar.

Ehm nee, ik heb expres mijn bloglink niet in de post gezet. Hij staat alleen in mijn signature maar dat heb ik al een tijdje.