stoppen met groeien voordat je ongesteld wordt.

Kan het zijn dat je, vóórdat je ongesteld wordt, je al bent gestopt met groeien?
Ik ben 14, (en 4 maanden) 1.83 (lang dus!). Ik ben het afgelopen jaar max. 2 cm gegroeid… Ik vroeg me af… Kan het zijn dat ik al gestopt ben met groeien?

Want ik zit stiekem als een gek te hopen dat ik ongesteld ga worden. Zodat ik eindelijk eens uitgegroeid ben. Ik vind m’n lengte namelijk okay zo…
jullie denken vast… waar zeurt ze over, maar het is toch een grote onzekerheid bij mij.

ik ben ongesteld en ik groei nog.

Nee de ggd dokter zei tegen mij je groeit niet meer zo heel veel maar je groeit nog wel door tot je 18 - 20 jaar ofzo. Ik ben 15 en 1,56 ^^ en groei nog 8 cm

Ze zij dat dit komt door de ongesteldheid.

Hoi!
Volgens mij is het niet onmogelijk om uitgegroeid te zijn voor je eerste menstruatie.
Ik snap dat het een grote onzekerheid is :wink:
Als je er echt mee zit kun je langs de huisarts, met een röntgen foto van je hand kunnen ze de ruimtes tussen je kootjes (kootjes?) zien en voorspellen hoe lang je wordt (misschien kunnen ze er wat aan doen als je nog veel gaat groeien (Groeiremmers?) Want 14 en 1,83 is lang en dus een goede reden om even langs te gaan) En oja, je kunt nadat je ongesteld bent geworden nog wel doorgroeien (Ik kreeg mijn groeispurt daarna pas…) Ben helaas maar 1,62 geworden, das ook niet alles :stuck_out_tongue:… Succes :wink:

Ik groeide denk ik niet heel veel meer, is nu anderhalf jaar geleden en de ggd zei dat ik dus helemaal niet meer groei (ben nu 162 ofzoo, hooguit 2 cm). Ik ben dus denk ik ongeveer 5 cm gegroeit ofzo, maar ik denk dat dat bij iedereen toch anders is. Dus ik denk dat de ggd het je het beste kan vertellen, maar ik weet niet of die bij jullie langs komt op school?

Vanaf dat je ongesteld bent geworden groei je nog 5 tot 8 cm was mij verteld door de ggd.

Vanaf dat je ongesteld bent geworden groei je nog 5 tot 8 cm was mij verteld door de ggd.

toen ik ongesteld werd was ik 1,50 en nu ben ik 1,63.

:slightly_smiling_face:

denk niet dat je nog heel veel groeit, dus nou ja, die paar centimeters die er misschien nog bij komen zullen waarschijnlijk niet echt opvallen. het lijkt me een beetje raar dat je niet zou kunnen stoppen met groeien voor je eerste menstruatie

als je ongesteld bent, wil je het niet meer =.= echt hoor. Het is kut!

Als je ongesteld bent, ligt aan je leeftijd, maar meestal groei je echt niet meer dan hooguit 8 centimeter.

Dit is toch gewoon bij iedereen anders? Ik was 10 toen ik ongesteld was en ik ben in die jaren echt nog wel gegroeid.

Misschien ben je nu al gewoon uitgegroeid.

Bij mij is het heel raar, ik ben nu 15 en ik ben 1.67 en ik ben nog niet ongesteld
en ik ben al minstens een jaar geen enkele centimeter meer gegroeid…

Ik zou nog maar even genieten van je laatste maandjes niet ongesteld zijn (:

Haha, ik hoop juist dat ik wél nog kan groeien. 164 is een beetje klein undso.

Ik was 11 jaar (en 155cm) toen ik voor het eerst ongesteld werd, en ben nu 179cm.

Volgens mij groei je totdat je ongesteld wordt.