Stoppen met eten?

heee,

Sinds kort heb ik besoten te dieten, maar dit gaat niet als gepland… Ik heb de laatste twee weken allemaal “laatste” dagen gehad, wat beteknt dat ik van mezelf veel mag snoepen want “ik stop wel en ga afvallen vanaf morgen”. Het punt is dat dit nooit gebeurt en daarom ben aangekomen inplaats van af tevallen. Ik weet gewoon echt niet wat ik hiertegen kan doen, ik wil constant eten, hoe stop ik dit?

dankjewel :slightly_smiling_face:

Ik zou niet dieten, want dat helpt niet, maar gewoon genoeg en gezond eten en sporten.

Omdat diëten niet de oplossing is, maar het veranderen van je leefstijl wel. Er zijn hier zat topic over, kijk even een beetje rond (:

Dieten is ook niet altijd de beste oplossing, het is beter om je voedingspatroon aan te passen, gezonder te gaan eten en meer te bewegen. Je kunt ook iemand vragen je hierbij te helpen, samen is het wellicht makkelijker vol te houden.

Dat had ik ook maar je moet gewoon je eetpatroon aanpassen. Zo eet ik geen hagelslag meer of chocola maar fruit en vruchtenhagel.

Ook is het erg slecht om te gaan diëten op jouw leeftijd, (ik weet niet precies hoe oud je bent maar je lijkt jong op je foto) omdat je in de groei bent waardoor je in 1 jaar 5 kilo aan kan komen. Dat gebeurde bij mij ook en dat is inderdaad eventjes schrikken maar het hoort erbij dus diëten is echt niet nodig.

En dat je altijd honger hebt kan komen door verschillende dingen:
:heart: Verveling
:heart: Stress
:heart: Verdriet (over van alles en nog wat)
:heart: Maar natuurlijk kan het ook dat je echt trek hebt omdat je geen tijd had voor je ontbijt :wink:

Je voelt vanzelf wanneer je honger hebt, bijvoorbeeld als je maag vreemde geluidjes begint te maken (Iedereen heeft dat). Dan weet je dat je echt trek hebt.

En als je het nou echt niet kan laten, ga dan voor fruit! Supergezond en ook nog een goed voor je huid en je haar!

Succes!:heart:

Ho stop. NIET stoppen met eten! Dat houd je nooit vol, want je lichaam heeft voeding nodig. Voeding is geen witte chocolade, snoep en ander suikergebeuren. Zelf ben ik begonnen met paleo. Het is geen dieet, maar een totaal andere levenswijze. Moeilijk hoor, maar niet onmogelijk.
Koolhydraten zorgen ervoor dat je aankomt. Je komt niet (of nauwelijks) aan van gezonde voeding. Kijk, je kunt wel chocolade eten, maar neem dan chocola met 70% Cacao of meer. Even wennen, maar op een gegeven moment wordt het echt lekker! :grinning: je hebt ook vetten nodig, maar niet de vetten zoals in chips… Pak dan eens een keer een handje noten (macedamia’s bijv, geen idee hoe je het schrijft haha, maar die zijn heel lekker :slightly_smiling_face:) ga eens googelen op paleo, het is gezond, en je valt er vanaf, gaat natuurlijk wel minder snel, maar daar heb je wel blijvend resultaat van! En ohja, ga je stoppen met eten, word je alleen maar ziek van, en je bereikt het tegenovergestelde: je krijgt het jojo-effect…

Het beste is genoeg (gezond) te eten. Een normaal ontbijt, een normale lunch en normaal avond eten. Tussendoor zou je iets kleins kunnen eten zoals groente, fruit of noten. Je valt juist af door voldoende te eten en te drinken. Ik eet bijvoorbeeld om de 2 a 2,5 uur.

Je kan inderdaad beter je eetgewoontes aanpassen en niet diëten. Ik doe zelf bijvoorbeeld BodieBoost, dan verander je je eetpatroon en wordt het gewoon onderdeel van je dagelijks leven zeg maar. Dit werkt voor mij erg goed!

Je eetgewoontes aanpassen inderdaad, en sporten.

Bij mij helpt het om gewoon niks lekkers te eten gewoon zeggen ik kan deze zak chips in halfuiur leeg eten ben ik een halfuur blij maar daarna weer niet slanker dat is het niet waard

Ik verplaats hem even naar food& sport!

Niets/weinig eten is absoluut geen oplossing, want als je dan terug iets eet slaat je lichaam het helemaal op zeg maar, het is dus belangrijk om regelmatig te eten. Koolhydraten volledig van het menu schrappen is ook alles behalve gezond, je lichaam heeft ze echt wel nodig, maar dan wel in beperkte mate.
Ook uitkijken voor groeten/fruit, want niet alles is even ‘caloriearm’, denk maar aan avocado, dat is echt een caloriebom.
Verder kan je kleine dingen veranderen, zoals gebruik maken van vette vis, olijfolie in plaats van margarine,…

Ik kan je wel aanraden om langs te gaan bij een diëtiste, zij kan je professioneel begeleiden en veel tips geven. Succes!

Ik zou starten met Bodieboost. Het is heel makkelijk vol te houden en je valt er écht mee af.

Dieten lijkt me inderdaad ook niet verstandig. Ik denk dat gezond eten, en je leefstijl aan passen wel veel gaat helpen. Laat bijvoorbeeld alles waar suiker in zit maar eens staan: je zult zeker weten afvallen! Dus minder snoep, taart, ijs, frisdrank koeken, maar ook kant en klare producten zoals voedsel uit potten enzo en beleg zoals hagelslag/vruchtenhagel/chocopasta/jam. Ook in veel producten waarvan je het niet verwacht zit suiker, lees maar eens verpakkingen haha. Ik moest door een allergie stoppen met suiker eten, en ben erdoor afgevallen. :slightly_smiling_face: