Stoppen met de pil?

Sinds een paar maanden heb ik last van tussentijdse bloedingen tijdens het gebruik van de pil. Ik gebruik de pil nu al drie jaar en heb hier nooit eerder problemen mee gehad. Ik had vorige week een afspraak met de huisarts en ik heb daar aangegeven dat ik geen zwaardere pil wil i.v.m. al die hormonen. Dit begreep zij en begon daarom over een spiraaltje. Ik heb die dag direct een afspraak gemaakt om een spiraaltje te laten plaatsen. Vandaag had ik een afspraak bij de huisarts om het spiraaltje te plaatsen. Nog steeds twijfelde ik heel erg vanwege de nadelen van het spiraaltje (pijn en toch hormonen). De huisarts zei dat ik het niet moest doen bij twijfel en begon over een nuvaring. Ze heeft dit op recept gezet en ik kan deze morgen ophalen bij de apotheek. Deze ga ik nu een maand proberen. Over een maand belt ze me om te overleggen over hoe ik verder wil.

Ik twijfel nog steeds heel erg over welke vorm van anticonceptie ik wil gebruiken en of ik dit Ć¼berhaupt nog wil. Ik heb mijn twijfels bij de hoeveelheid hormonen in de pil, maar ook in het spiraaltje en de nuvaring (waar wel minder in zit). Iemand ervaring mee met het stoppen van de pil en het gebruik van iets anders of helemaal niets? - Ik heb al drie jaar een relatie. -

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want in mijn omgeving gebruiken mijn vriendinnen gewoon nog de pil en delen deze gevoelens niet.

Als jij je niet prettig voelt bij hormonen, is het toch ook prima om alleen een condoom te gebruiken?

Nadeel is wel dat als het scheurt je een probleem hebt.

^of een koperspiraal. Dat zijn volgens mij de enige opties zonder hormonen.

Klopt, maar daar is het grote nadeel van dat je menstruatie pijnlijker wordt (ik heb al veel last van krampen bij de menstruatie) en natuurlijk pijnlijk bij het plaatsen er van.

Snap ik haha, ik zou het zelf ook niet doen.

up

Slik je de pil door?

Wil je verder praten over dit onderwerp? Dan kun je terecht in het volgende topic: http://forum.girlscene.nl/forum/seks-zo/algemeen-anticonceptiepil-topic-lees-eerst-de-beginpost-227083.8250.html