Stoppen met de pil

Hoi allemaal!

Sinds anderhalf jaar gebruik ik de pil en ben totaal niet blij. Ik ben sindsdien 15 (!) Kilo aangekomen. Ik ben voor m’n gevoel emotieloos en mn libido is zo goed als weg. Ook best vervelend…
Ik probeer af te vallen maar het lijkt echt niet te lukken, terwijl ik zo m’n best doe.
Ik heb besloten te stoppen met de pil en over te gaan op condooms.

Zijn er meer mensen gestopt met de pil, en zo ja, bevalt het?

Liefs!

Een halfjaar geleden ben ik ook gestopt met de pil. Het bevalt me heel erg! Heb achteraf zelfs spijt dat ik niet eerder gestopt ben. Zat al maanden niet goed in mijn vel, geen controle over mijn emoties en had neerslachtige gedachten. Ik dacht eerst dat het gewoon aan mezelf/aan mijn relatie lag, toen ging ik op internet lezen dat het ook aan de pil kon liggen. De eerste weken was mijn lichaam/hormonen een beetje in de war… maar ik voelde al snel dat ik veel makkelijker weer om stomme dingen kon lachen en dat ik niet meer om alles huilde, maar alleen als ik me echt kut voelde. Ik was dus niet echt emotieloos zoals jou dus daar kan ik niet echt over meepraten haha, had juist overload aan (slechte) emoties haha, ook was ik niet echt aangekomen gelukkig. Zal wel verschillen per pil.

Maar ik kan het dus wel echt aanraden, al werkt iedereen natuurlijk anders. Maar ik voel me in elk geval gewoon weer een stuk meer mezelf, en ben een stuk rustiger in mijn hoofd (ben niet constant bezig met negatieve gedachten). Ook mijn relatie leed heel erg onder hoe ik me voelde door die hormonen, en dat gaat nu ook weer een stuk beter. Dus mij heeft het zeker goed gedaan. :slightly_smiling_face:

Liever niet citeren :slightly_smiling_face:

Ik ben gestopt met de (prik)pil maar ik merkte eigenlijk geen verschil. Ik bleef een emotionele rollercoaster maar volgens mij is dat gewoon mijn karakter. Ik ben wel weer afgevallen, ik was ongeveer 10 kilo aangekomen.

Ik ben gestopt met de pil omdat ik er heel erg misselijk van werd elke dag. Toen ik was gestopt voelde ik me een stuk beter, nu ben ik aan de prikpil en daar heb ik geen klachten over.

Bijna een jaar geleden begon ik aan de pil, degene die de meesten krijgen voorgeschreven. Deze heb ik twee maanden geprobeerd en ik had geen libido meer, werd erg verdrietig om niks en ook veel misselijk. Ik ben een maand gestopt met deze pil en ik was weer de oude. Ik wilde wel weer graag aan de pil, omdat ik en mijn vriend het wel zo veilig mogelijk willen doen. Nu ben ik aan dezelfde pil als in het begin, maar de werkende stoffen zijn gehalveerd, dus eerst was het 0,3/1,5 mg, nu 0,2/1,0 mg. Ik heb helemaal geen last van deze pil en ik ben hier dus wel erg blij mee!

ik ben zelf nog heel erg aan het na denken om te stoppen met de pil om dezelfde redenen
als ik geen vriend had, had ik het ook meteen gedaan
nu is het helaas nog even een drempel die we samen moeten bespreken

Misschien is het goed om dit met je huisarts te bespreken? Het zou echt heel goed aan de pil kunnen liggen. Misschien heb je wel een pil met een hoge hoeveelheid werkzame stoffen en kan je overstappen op een lichtere versie. Dit heeft mijn emoties veel goed gedaan toentertijd.

Ik ben ook flink aangekomen de laatste jaren. Ik ben heel bang dat ik zoveel ben aangekomen door de pil en dat mijn libido en mijn emoties hierdoor zijn zoals ze zijn. Maar aan de andere kant durf ik er ook niet mee te stoppen omdat ik altijd een horror-menstruatie had waarbij ik een week lang ziek was. En dat ik eigenlijk gewoon ben aangekomen doordat ik teveel heb gegeten. Maargoed,daar heb jij niets aan :expressionless:

Ik heb de pil ook 4 jaar gebruikt, maar was er toen ik geen vriend had soms er een beetje te rommelig mee. Nu heb ik sinds ruim een jaar weer een vriend en ging de pil dus weer gewoon goed slikken én ik kreeg een andere van mijn huisarts. Netto resultaat = mega depri en moodswings. Ik ben nu sinds eind augustus gestopt, en wow, een wereld van verschil. Ik voel me zóveel meer mezelf! Dus ik kan het iedereen aanraden, condooms wen je vanzelf aan.

Ik zat hier inderdaad ook al aan te denken omdat ik veel moodswings heb… Maar ik zit al 7 jaar aan de pil dus weet niet zeker of dit de rede is…

Zijn er hier mensen met een spiraaltje? Zo ja, doet het pijn? Voel je het zitten? En hoeveel % beschermd het tegen zwangerschap?

Ik ben nu ongeveer een jaar aan de pil, ik begon ermee toen ik ongeveer drie maanden samen was met m’n vriend. Nu denk ik er ook over na om te stoppen met de pil, vooral omdat ik het heel vervelend vind dat ik hem elke avond moet slikken en ik hem af en toe vergeet. Ik wil wel gewoon een anticonceptie middel blijven gebruiken, omdat we niet altijd een condoom bij de hand hebben. Nu heb ik het met m’n vriend gehad over de prikpil, hier zou ik op over willen gaan. Ik heb maandag een afspraak bij de dokter om het te overleggen. Zijn er mensen die ervaring hebben met de prikpil? Ik vind het namelijk nogal eng dat je dan niet meer ongesteld wordt, omdat ik daardoor altijd weet dat ik niet zwanger ben

Ik ben gestopt met de pil en dat bevalt me echt heel goed. Ik was veel emotioneler. Ben ik nog steeds wel, maar toch minder erg. Ik denk niet dat ik nog een keertje aan de hormonen ga. Ik heb overigens wel weer meer klachten als ik ongesteld ben.

Ik vind condooms ook geen issue trouwens, juist wel handig dat ik niet met die troep zit na afloop. Het is ook nog nooit voorgekomen dat we seks wilden hebben er geen condooms waren.

Ik ben nu bijna 2 maanden gestopt volgens mij. Ik ben juist aangekomen sinsdien en qua libido merk ik misschien een klein beetje verschil, in de vorm van meer, maar ook niet super erg. Puistjes zijn natuurlijk weer meer geworden. Alsnog ga ik het nog even aankijken de komende tijd. Heb wel het gevoel dat het beter voor mijn lichaam is voor nu om zonder al die hormonen te zitten.

Ik zit er ook al een tijdje over te denken om te stoppen met de pil. Slik hem nu bijna 6 jaar en vind al die hormonen eigenlijk helemaal niet fijn. Heb het idee dat alles een beetje ‘ontregeld’ raakt.
Aan de andere kant, toen ik de pil nog niet slikte was mijn menstruatiecyclus echt verschrikkelijk: super onregelmatig en vaak wel 10 dagen ongesteld terwijl dit nu 4-5 dagen is. Iemand die een spiraal heeft? Hoe zit dat dan met ongesteld worden? Ik lees daar vaak verschillende verhalen over, maar dacht zelf dat dat ongeveer vergelijkbaar is als zonder pil oid

Wil je verder praten over dit onderwerp? Dan kun je terecht in het volgende topic: http://forum.girlscene.nl/forum/seks-zo/algemeen-anticonceptiepil-topic-lees-eerst-de-beginpost-227083.8250.html