Stoppen met de pil of niet ??? Lees verhaal :(

Heey !!

Ik zit met een dilemma ! Ik ben anderhalf jaar geleden ongeveer 7 maanden lang, elke dag ongesteld geweest. Toen kreeg ik een pil en toen was het weer een tijdje goed. Precies een jaar later hield mijn ongesteldheid weer niet op en was ik 6 maanden lang weer elke dag ongesteld. Heb toen de lichtste pil gekregen en sindsdien 6 dagen per maand ongeveer ongesteld…

Het probleem: ik reageer zeer slecht op de pil, ben heeeeeeeel extreem ongesteld in de stopweek en kan dan ook niet jaar stage, omdat ik Het zo erg dan ben en vaak doorlek, ondanks tampon en maandverband. Ik roep al een tijdje dat ik liever elke dag ben, en dan niet extreme hoeveelheid en ik kan dan nog van alles doen, behalve dat ik dan grote kans heb op bloedarmoede, of ik ben elke maand in mijn stopweek zo Erg ongesteld Dat ik niks kan, Ziek moet melden van School/stage en snachts Om de 2 uren mijn bed uitmoet om te verschonen. Ik weet mij geen raad.Zonder de pil ben ik hoogstwaarschijnlijk weer elke dag tot mijn overgang of weet ik et ongesteld…

Wat hadden jullie gedaan ??

Terug naar de dokter gaan.

Heeft je dokter niet een andere mogelijke oplossing dan alleen andere pillen nemen?

Ik ben naar ziekenhuis en alles geweest en daar zeiden ze dat de pil het beste was, ze hadden andere mogelijkheden uitgesloten :frowning_face:

Mss is een andere pil een idee?

Ik herken me ook licht in jouw probleem. Ik had mss niet het dilemma dat ik anders elke dag ongesteld was. Maar 6 dagen per maand ongesteld zijn is vrij normaal. De eerste drie dagen ben ik dan ook extreem ongesteld en daarna stopt het eig heel spontaan en lek ik nog een aantal dagen ‘water’’. Ik slik mijn pil ook vaak door omdat ik dit niet elke maand wil meemaken. Ik word 1x in de 3/4 maanden ongesteld. Is het een idee om de pil ook door te slikken? Ik weet niet hoe jouw lichaam daarop reageert, maar 1 week extreem ongesteld worden in 3 maanden is al een stuk prettiger dan om de 3 weken. De pil doorslikken is overigens niet slecht voor je gezondheid of de betrouwbaarheid oid.

wat vervelend zeg… ik heb geen idee wat je het beste kan doen, maar ik zou in ieder geval doen waar jij je het fijnst bij voelt. misschien is met de dokter erover praten ook een idee? succes in ieder geval

Pil topic. En ga naar je dokter.

misschien prikpik? ofzo? maar het is toch niet normaal dat je zolang ongesteld ben? wel makkelijk om je dan een pil te geven lijkt me dat het ergens aan moet liggen…

zou gewoon weer terug naar de dokter gaan of eventueel een secon opinion aanvragen!

Klopt, dat vind ik dus ook inspiratielooss, ik heb ook het idee dat het ergens anders aan ligt en vind het zelf ook vrij makkelijk van ze om mij dan maar de pil te geven. Maar ziekenhuis kon niks vinden in mijn baarmoeder/eierstokken en dokter vond ook niks :frowning_face: had liever dat ik wel wist wat de oorzaak kan zijn…

Een spiraaltje? Ik zou ermee naar de dokter gaan in ieder geval.

heb je al een second opinion aangevraagt? zou het toch is doen en zoek is op internet? wie weet staan daar verhalen van andere mensen…??

want bloedingen daar beneden is echt niet goed hoor!

war voor onderzoeken zijn er gedaan?
zou wat research gaan doen en alles uitprinten en meenemen hoe onschuldig of erg iets ook lijkt maar soms weten dokters niet alles…

ik ging laatst naar een dokter en toen moest ze wat gaan opzoeken omdat ze niet precies wist of het kon in mijn situatie…

heb je al een second opinion aangevraagt? zou het toch is doen en zoek is op internet? wie weet staan daar verhalen van andere mensen…??

want bloedingen daar beneden is echt niet goed hoor!

war voor onderzoeken zijn er gedaan?
zou wat research gaan doen en alles uitprinten en meenemen hoe onschuldig of erg iets ook lijkt maar soms weten dokters niet alles…

ik ging laatst naar een dokter en toen moest ze wat gaan opzoeken omdat ze niet precies wist of het kon in mijn situatie…

Gewoon terug naar de dokter. Hoe vaak ik wel niet naar de dokter ben gegaan voor problemen met de pil…

Ik heb precies hetzelfde, je moet gewoon een andere pil krijgen.
Vraag naar Neocon bij de dokter. c:

Zwaardere pil?

denk dat je gewoon een zwaardere pil moet, want de pil hoort er juist voor te zorgen dat het minder word…

je door je huisarts door laten verwijzen naar een gynaecoloog.

ga naar de gynaecoloog

:grinning_face_with_smiling_eyes:

Gynaecoloog ben ik geweest , echo en alles gehad maar ze konden in mijn baarmoeder en eierstokken niks vreemds vinDen :s

Zorgt een zwaardere pil niet voor meer ellende ? Hoofdpijn, meer misselijkheid etc ? Wamt dat heb ik nu dus al bij de lichtste , weet niet hoe het word als je zwaardere pil neemt ??