Stopdag van pil veranderen

Ik slik al een hele tijd de pil alleen ik word nu elke keer in het weekend ongesteld en dit vind ik niet zo handig ivm feestjes of iets.
Ik vroeg me of hoe je het beste je stopdag kunt veranderen.
Ik stop nu op woensdag waardoor ik vrijdag/zaterdag ongesteld word.

Kan je dat het beste twee pillen extra nemen dus tot vrijdag doorslikken? En dan een week stoppen?
Weet iemand hoe je dit het beste kan doen? Alvast bedankt!

Ja dat kan. Voor zover ik weet kun je gewoon nadat je één hele pilstrip hebt afgemaakt, dus drie weken achter elkaar de pil hebt geslikt, een stopweek inlasten wanneer je wilt. Dus of je dan nog twee dagen of vijftien dagen doordoet, dat maakt niks uit.

Ja, als je een normale pil hebt (dus niet 3 fases oid) slik je gewoon een hele strip + de dan de dagen tot je ongesteld wil worden. En dan week pauze en weer beginnen.

Je kan na de drie weken slikken inderdaad gewoon doorslikken en dan stoppen op de dag die je zelf wilt. Ook kan je je stopweek korter maken deze keer zodat je op de dag komt die je zelf wilt. Wel belangrijk dat je je stopweek nooit langer dan 7 dagen houdt!

Als je maar 3 weken slikt, maakt het daarna niet uit wanneer je stopt met je strip. Of dat nu na 22 dagen of 3 maanden is, maakt niks uit.

Eerder beginnen met je nieuwe strip. Dus geen extra pillen innemen maar je eerstvolgende stopweek korter maken.

Zolang je maar 3 weken hebt geslikt en niet langer dan 7 dagen stopt, zit je goed. Dus je kunt of 2 pillen extra slikken (nadeel: je hebt een bijna volledige strip over waar je niet zoveel mee kunt), of je houdt niet een stopweek van 7 dagen maar een stopweek van 5 dagen, waardoor je de maand erna 2 dagen eerder ongesteld bent.