Stomme school en stomme gymlessen

Hoi!

Ik zit op een niet zo leuke school. Ik zit in de 1e heb het hier erg NIET naar mn zin. Van de basischool naar de middelbare school is toch zo moeilijker dan gedacht. Ik haat gym heel erg! Het enige wat ik leuk vindt is voetbal en handbal, iniedergeval dingen met de bal. Maar turnen, koprollen en hoogspringen vind ik echt helemaal niets! Ik haat dit zo erg. En sommige kinderen lachen stiekem of kijken scheef naar me in de klas en gymles. Ik haat gewoon gym en morgen heb ik hoogspringen. Kan iemand me helpen?!!!

Ik had vroeger ook echt een gruwelijke hekel aan gym. Ik kon niks en mensen lachten me uit. Gelukkig zijn mensen in de bovenbouw al een stukje volwassener en lachen ze mensen niet meer uit, maar leuk vond ik gym toen nog steeds niet. Ik denk dat er niks anders op zit dan er even door heen te bijten. Je zou eventueel met je gymleraar kunnen praten en aangeven dat je sommige dingen echt niet leuk vindt.

Ik was ook niet de beste in dat soort dingen bij gym. En als mensen mij uitlachte, lachte ik gwn mee. Als ze zien dat jij het niet leuk vind, wordt het alleen maar leuker voor ze. Dus probeer je er niks van aan te trekken en gwn meelachen

Eens met EDM, lach mee. Ik was zo’n meid die vroeger ook echt een reactie terug gaf en dan gaan ze er alleen mee door. En een beetje zelfspot kan geen kwaad, iedereen heeft wel iets waar ze niet goed in zijn en dat is niet erg!

Maar nu ik jou post lees, dit had écht de 13 jarige ik kunnen schrijven :cold_sweat:

Ik snap dat je gym niet leuk vind, ik vond het zelf ook verschrikkelijk. Maar helaas zul je het ermee moeten doen. Probeer het positief te bekijken, dat je het misschien niet leuk vindt maar dat sporten wel gezond voor je is. Verder vind ik de tip van EDM ook wel een goede: ga ermee om door zelfspot.

Ik begrijp je helemaal. Ik haat gym ook zo erg, want ik ben er gewoon heel erg slecht in :cold_sweat: .
Maar bedenk maar dat je klasgenoten helemaal niet bezig zijn met jou. Ik denk ook altijd dat iedereen op mij let en dat ze allemaal zien dat ik zo slecht ben, maar eigenlijk is iedereen vooral met zichzelf bezig. Het maakt hen niks uit of je ergens slecht in bent. De dag daarna zijn ze het waarschijnlijk al weer vergeten.
En jij bent weer goed in andere dingen! Waar anderen dan weer niet zo goed in zijn. Voor hen voelt het waarschijnlijk net zo kut om een 3 te halen voor wiskunde als wanneer jij een onvoldoende haalt voor gym.
Maak je geen zorgen over morgen. Ik wens je veel succes!