Hoi meiden!
Ik heb een soort van probleem waarvan ik niet zo goed weet wat ik er mee moet. De reden dat ik het hier op het forum zet is omdat ik het heel graag van mij af wil schrijven. Het is redelijk lang, en ik zal proberen het zo duidelijk mogelijk te omschrijven
Ik heb mijn verhaal in losse kopjes omschreven… Alvast bedankt voor het lezen!
Het zit zo:
Ik heb al meer dan 3 jaar een vaste vriend. Alleen de laatste paar maanden gaat het niet altijd even goed. Zijn niet tot nauwelijks meer intiem en soms lijken we eerder goede vrienden / broer-zus dan geliefden…. Ook zegt hij soms van die dingen die ik ontzettend kwetsend vindt. Bijvoorbeeld dat hij behoefte heeft om meer met andere mensen om te gaan. Of hoeveel meisjes vroegen of hij single is. En dat hij andere meisjes interessant vindt… Of dat dat als ik zwanger zou zijn, hij mij zal verlaten. Ook zit hij nog in een andere levensfase dan ik (ik ben ouder / zelfstandiger / financieel onafhankelijk) wat betekend dat hij ook nog niet wil samenwonen…
Nja bij zulke dingen stort ik gelijk in. Achteraf zegt hij dan wel; het is niet zo bedoeld. Ik hou echt heel veel van je. Ik wil je geen verdriet doen etc. En hij is ook het meerendeel van de tijd heel lief voor me (gelukkig maar)…. Mja die dingen maken mij wel super onzeker!
Al jarenlang voel ik me niet goed; depressies, angstoornis, heel erg onzeker en laag zelfbeeld. Omdat ik geen goed zelfbeeld hebm ben ik extra gevoelig voor aandacht. Dit kan aandacht zijn van vrienden/vriendinnen of mensen die ik niet heel goed ken en die mij aardig vinden. Daar krijg ik dan een goed gevoel van. Dit geldt dan zeker ook voor aandacht van jongens, als ze laten blijken dat ze me leuk/lief/aardig vinden. En ook voor de aandacht van mijn eigen vriend. Ik heb continu de bevestiging nodig dat hij mij nog wel leuk vindt en van mij houd…