Stoken?

Hoi hoi,

ik heb sinds 2 maanden en 1 week een hele lieve vriend… helaas wonen we niet zo dicht bij elkaar, dus zien we elkaar één keer in de 1 á 2 weken.

ook zijn broer heeft een vriendin waar ik veel contact mee heb via internet (ik heb haar nog nooit in het echt gezien maar we kunnen altijd hele gesprekken met elkaar hebben via msn). tussen zijn broer en dat meisje gaat het sinds een tijdje niet zo goed… ook is dat meisje erg goed bevriend met mijn vriend (ze beschouwt hem als haar beste vriend). nouja… tussen hun gaat het ook minder goed omdat ze via internet een fake-account had aangemaakt en hem via dat adres heeft zitten uithoren.

nu is er dus een probleempje… de laatste tijd vertelt ze me steeds dingen over mijn vriend, dat ie steeds met meisjes flirt en met ze wil afspreken en dat ie weleens tegen me heeft gelogen omdat ie naar buiten ging met zn beste vriend terwijl hij had afgesproken met meisjes EN zijn beste vriend…
en gister kwam ze er dus ineens mee dat hij een neukvriendin heeft en steeds met haar wil afspreken.

dit zit me erg dwars… ik wil er ook echt graag over praten met hem.
alleen weet ik dus niet hoe ik het gesprek moet beginnen…
ik wil namelijk graag de waarheid weten, ik heb zo’n gevoel dat dat meisje niet helemaal 100% is en een beetje probeert te stoken tussen ons omdat haar relatie niet goed gaat op dit moment. aan de andere kant weet ik niet of ik haar moet geloven omdat ze daar al bijna een jaar in huis is…

pff, ik weet het gewoon echt even niet meer! de ene keer voel ik me zo gelukkig met hem en de andere keer krijg je weer die verhalen van zn schoonzus!
zou iemand me kunnen helpen hoe ik het beste zo’n gesprek kan beginnen of wat ik misschien beter zou kunnen doen?

heel erg bedankt!

Okee heeel vreemd…
Ik zou het toch maar gewoon aan hem vragen, wel in het echt. Kan je ook zijn reactie zien

ja ik wil het ook aan hem vragen, het liefst gewoon in het echt… alleen ik zie hem dus niet zo heel vaak, en ik weet niet hoe ik er het beste over kan beginnen…

Misschien kun je het zijn broer eens vragen op een of andere manier of dat meisje veel dingen doet verzinnen ofniet.
Ik zou je vriend het toch vragen want je wordt hier alleen maar onzekerder van.

Ik zou haar niet geloven, als jij je vriend echt vertrouwd zal het niet zomaar waar zijn.
Vertel je vriend dat zij deze dingen over hem zegt en kijk wat zijn reactie is.
Ik vind het zoiezo raar dat je na 2 maanden al zo goed met dat meisje overweg kan terwijl jij haar niet eens hebt gezien.

ik heb eigenlijk het gevoel dat ze wel steeds liegt… ook doordat ze dat fake-account had aangemaakt en de ergste dingen heeft verzonnen (bv dat haar ouders zijn overleden wat niet zo is en wat voor erge dingen ze allemaal heeft meegemaakt)

en het gaat moeilijk worden om het te vragen aan mijn vriend zn broer omdat hij eigenlijk alleenmaar in zn kamer zit… hij heeft verder geen vrienden, hij gaat nooit naar buiten, hij wil nooit in de woonkamer zitten etc.

Ik heb zoiets ook gehad, alleen was het dus m’n beste vriendin (met nadruk op was). Ze vertelde me dat hij vreemd is gegaan toen hij op vakantie was en allemaal andere gemene dingen die helemaal niet waar waren :s. M’n ‘vriend’ en ik hebben dus met haar gepraat en nu doet ze niet meer zoiets want hij werd ook heel erg boos… Ik zou eerst met je vriend praten over dit en dan misschien samen haar ermee confronteren? Iig, erg kut dat ze zo zit te stoken. Kan idd
jaloezie zijn…

ik heb hem toen verteld dat ik bang was dat ie er met een ander meisje vandoor zou gaan omdat ik dus steeds die verhalen van haar hoorde… en toen heeft ie ook gezegd dat het niet zal gebeuren… en dat ie niet zomaar naar mij toekomt (een verdere afstand) terwijl hij met andere meisjes bezig is.

en ik wil dat meisje er dus eigenlijk niet bij betrekken omdat ze al eens eerder ruzie hebben gehad door dat fake-account en hij haar dus niet echt meer vertrouwd…

ik ken dat meisje niet pas 2 maanden… ik heb mijn vriend zo’n anderhalf jaar geleden via internet leren kennen, en zo heb ik haar dus ook leren kennen.

Sorry ik heb echt een hekel aan van die relaties via internet maar zolang je hem in het echt kent vind ik het prima.

En als ze zoiezo al een fake account aan maakt hoe fake is zij dan wel niet?
Zo doe je toch niet tegen “een goede vriend”

Niet iedereen over één kam scheren.

aah klote zeg! maar bij jou is het zo geweest dat je tegen je ‘‘vriend’’ had gezegd dat je vriendin het verteld had…

bij mij is het zo dat ik liever haar naam (nog) niet wil noemen omdat hun eerder ruzie gehad hebben en ik haar beloofd heb dat ik haar naam niet zou noemen als ik erover wilde praten met hem… want ik wil eigenlijk ook niet dat hun dalijk nog ergere ruzie krijgen omdat ik vertel dat zij dit soort verhalen verteld.

En wat wil je daarmee zeggen? (dat spreekwoord wordt wel vaak gebruikt hier op GS)

Ik snap dat meisje wel, maar nu kies je eigenlijk haar ‘kant’. Jij verdedigt haar nu, maar ik denk dat je het beste het hele verhaal kan vertellen (dus ook met naam). Is idd niet zo heel aardig/leuk, maar het gaat over jullie en dat meisje kan gewoon niet maken om dat soort dingen te zeggen… Zij heeft ook eerder dus dat fake account gemaakt en ik denk niet dat ze nu alle dingen nou echt meent.

nee dat dacht ik dus ookal… dat heb ik dr ook verteld dat het niet slim is geweest dat ze dat heeft gedaan… en toen had ze gezegd dat ze dacht dat mn vriend het fijn vond om met haar te praten omdat hij ook vervelende dingen heeft meegemaakt in zn leven… toen heeft ze uiteindelijk toch maar verteld dat zij het was omdat ze liever niet wilde liegen tegen hem -.-

Misschien zit ze achter jou vriend aan.

Je zegt dat je een hekel hebt aan relaties die via internet ontstaan. Waarom eigenlijk?

Wees eerlijk tegen hem en vraag of het waar is, en je kunt haar naam best noemen? Lekker makkelijk voor haar, onzinverhalen ophangen om jullie uit elkaar te halen en jou verbieden om haar naam te noemen?

daar heb je eigenlijk wel gelijk in… ik hoor eigenlijk gewoon aan ‘‘ons’’ te denken, ik wil gewoon dat het gezeik over gaat omdat er soms dingen verteld worden wat ik liever niet wil weten omdat ik me er alleenmaar klote door ga voelen. alleen zie ik mn vriend dus niet zo heel vaak en het klinkt misschien heel laf, maar ik weet op zo’n moment dat ik hem in het echt zie niet hoe ik erover moet beginnen… terwijl ik er écht over wil praten, heel graag zelfs! :frowning_face:
alleen kom ik nooit uit mn woorden als ik over dit soort gesprekken praat, ik ben zo iemand die dan elk moment in huilen kan uitbarsten omdat ik gewoon te bang ben dat het uit gaat

Over één kam scheren is een soort van generaliseren?

Aw… :frowning_face: Kijk, ik snap dat het kut is om dus dat meisje erbij te betrekken, maar zij is nu eenmaal het ‘probleem’. Ik zou ook liever niet haar naam willen noemen, maar als zij allemaal deze dingen tegen je zegt… Je vriend zal vast vragen waar je al die verhalen hebt gehoord en dan kan je toch ook niet liegen?
Ik denk dat je het gewoon rustig op moet bouwen en je moet dit gesprek zeker face to face doen (via msn/sms is het zo onpersoonlijk). Ik denk dat je dus het geleidelijk aan moet vragen, dus eerst nog vragen hoe het gaat enzo en dan zo ‘subtiel’ mogelijk vertellen dat je een paar verhalen over hem hebt gehoord waarvan jij dacht dat het wel klote is. Ik snap ook dat je in huilen uit kan barsten, maar dan nog moet je een beetje sterk zijn en het gewoon vragen/vertellen want anders kom je nergens.