Hi allemaal,
Ik heb echt even een dilemma. Ik woon samen met een ander meisje. Onze kamers liggen naast elkaar, en wanneer ik de deur open hebben wij een gemeenschappelijk keukentje van 1mx4m. Nu ben ik vanaf het begin al een beetje de “schoonmaakploeg”, aangezien zij nooit opruimt. In principe oké, ik vind het vooral belangrijk dat het schoon is (schoonmaakschema’s heb ik geprobeerd & met haar erover praten, maar heeft niks opgeleverd). Dat is echter niet het probleem…
Mijn huisgenootje is heel onhygiënisch. In principe is dit haar eigen “ding” waar ik mij niet mee wil bemoeien. Maar, zodra zij haar kamerdeur openmaakt verspreid er zich een geur van rotte eieren en bedorven kaas. Het is ècht heel vies. Ik heb wel eens gezegd dat ze regelmatig moet wassen, maar daar is ze vaak wat te lui voor.
De consequentie is dat zij altijd stinkt, tezamen met haar kamer. Ik heb al heel vaak geprobeerd om op een vriendelijke manier het te hebben over hygiëne, schoonmaken en wassen, maar ze doet er eigenlijk niks mee. Hoe maak ik haar duidelijk dat dit echt niet meer kan? Iedereen in haar omgeving ziet het behalve zijzelf. Ik kan moeilijk op haar afstappen en zeggen; “jij stinkt,”
Xx