stinkende adem

Ik heb s’ochtends altijd een hele vieze smaak in mijn mond, mijn vriend zegt dat mijn adem dan ook verschrikkelijk stinkt.
Ik heb dit ook als ik mijn mond heel lang dicht heb gehad, als ik bijvoorbeeld heel lang in de trein heb gezeten, of in mn eentje een film heb gekeken.
Ik heb hier ongeveer een half jaartje last van.

Is dit ernstig?
of normaal?
ben ik ziek?
wat moet ik doen?
oh ja… en ik ben een roker.

tongschraper, waterpik (ja vage naam maar dat helpt zeker wel).

dubbelpost

heb je last van keelpijn?

nee geen keelpijn… wel een droge mond op dat moment… ik wil dan meestal graag melk drinken

Van melk ga je ook uit je mond stinken, het kan zijn dat je tong wit is en dat daar bacterieen op zitten, die haal je er af met een tongschraper.
Roken is ook niet bepaald bevoordelijk.
Maar je hebt geen ontstoken amandelen, misschien kan je ook proberen om met je tandenborstel over je tong te gaan.
Het gebruik van mondwater met alcohol erin raad ik af omdat dit ook goede bacterieen dood maakt

mijn amandelen zijn eruit

mondwater =)

Ja dat is bij mij ook en ik heb ook last van een stinkende adem met keelpijn, elke dag en ik rook niet eens =/
Veel water drinken is ook belangrijk, minder suiker enzo want bij mij is het erger als ik iets op heb van frisdrank

Halita mondwater kan wel maar ik weet niet of het helpt, bij mij is het na iets eten of drinken al meteen weer weg

'S morgens heeft iedereen wel een stinkende adem denk ik. Ik heb het ook altijd als ik mn mond lang dicht heb gehad, of als ik honger heb. Meestal poets ik mn tanden en mn tong ook, dat helpt

Bij de winkel kan je zon busje kummel halen, dat is een kruid. Let op koop dan niet het poeder laar de zaadjes.
Als je wakker wordt en in de trein zit moet je gewoon altijd een klein zakje of busje kummelzaadjes bij je hebben. Als je weet dat je dan uit je mond stinkt, pak je een eetlepel kummelzaadjes en kauw je die tot ze op zijn.
Even vies, maar dit helpt echt!

's morgens zitten er allemaal bacteriën in je slokdarm die die adem verzorgen. Als je goed ontbijt schuurt dat eten erlangs en gaan ze weer terug je maag in. Als je daarna even tandenpoetst is dat zo goed als over denk ik.

Kauwgom gebruiken?

^ + goed je tanden poetsen maar dat lijkt me logisch

Mondspray gebruiken…

Over je tong heen gaan met je tandenborstel, daar zitten vaak de meeste bacteriën die de vieze adem veroorzaakt.

nogmaals
toen ik dat een keer gebruikte had ik nauwelijks last van de morning breath.

Ook je tong en gehemelte poetsen…

S’morgens en s’avonds je mondspoelen met listerine, dat is echt geweldig spul. En inderdaad af en toe je tongschrapen en goed(!) je tandenstoken(als je dat niet af en toe goed kan er voedsel tussen je tanden zitten en ja dat gaat ook stinken en kan zorgen voor ontstoken tandvlees) .