Stinkende adem

Mijn vriendin heeft me vandaag gezegd dat haar vriend niet lekker uit z’n mond ruikt en dat is natuurlijk lastig voor haar met zoenen enz. Nu praat ik namens haar, omdat zij geen girlscene account heeft en verder ook niks heeft waaraan ze raad/advies kan vragen, dus doe ik 't maar voor dr, dan kan ik het haar morgen vertellen.
Ze vraagt hem vaak of hij een kauwgompje wil of een slokje van haar drinken of iets eten, maar ook hier bedankt hij voor en is 't antwoord nee, waardoor het probleem nog niet is opgelost. Ze vind hem geweldig (vertelt ze me 100x op een dag hahaha), maar het zoenen vind ze zo echt minder prettig. Ze zegt, dat als hij iets gedronken heeft, dat het dan wel weg is… dus eigenlijk is het, denk ik, gewoon een geur van ‘droogte’.

Ze wil het hem dus duidelijk maken, alleen weet ze niet hoe… Ik heb altijd zo iets: gewoon zeggen, maar het is makkelijker gezegd dan gedaan, vooral als hij al je voorstellen afwijst, zoals neem een slokje ofzo.
Iemand dit wel 'ns gehad? En hoe dit op te lossen voor haar en dr vriend?

Ik weet niet hoe close ze al zijn, maar ze zou het hem wel kunnen zeggen op een grappige manier. Iets van: “Whaha, wat heb jij net gegeten?” Een beetje verpakken op een leuke toon en anders gewoon serieus zeggen, er moet een moment komen in een relatie wanneer je elkaar gewoon zegt wat er mis is. Als ze er uiteindelijk niks aan doet dan word de relatie er niet beter op.

Hmm ik zou het niet weten, misschien kan ze toch nog proberen om het op een rustige manier te vertellen? xD

Oke, dat zei ik dus ook al tegen haar… om het maar direct te zeggen en er niet om heen draaien, maar ze durft het dus echt niet te zeggen…!
Op de vraag hoe close ze zijn… ze zijn eigenlijk echt close, vertellen elkaar alles, maar ik begrijp best waarom zo zoiets niet zo gauw durft te zeggen. Misschien omdat het ‘geneer/beledig gehalte’ nogal hoog ligt…

Haha mijn ex was altijd doodsbang om een vieze adem te hebben, hij stopte altijd van die soort strips op z’n tong waar je dan een frisse adem van krijgt. Misschien dat ze hem die een keertje moet geven? Met de smoes van dat ze die gratis kreeg en dat ie ze maar ns moet proberen ofzo?

juh ik snap dat het best naar is zoiets te moeten zeggen, maar je weet niet wat eruit kan komen >_<
Op een dag had ik besloten tegen mijn vriendje te zeggen dat hij zijn scheetjes niet voor me hoeft in te houden (had ik dat maar nooit gezegd), ach sindsdien praten we over ALLES, zelfs de vieze dingen die je niet over elkaar wil weten. Als een van ons een keer een avond niet fris ruikt dan zeggen we dat ook, poetsen we onze tanden en dan is alles weer OK, maarja… we zoenen ook ‘s ochtends als we onze tanden nog niet gepoetst hebben… dus… naja! Ze kan het het beste gewoon vertellen, groeit de relatie alleen maar mee ^^’

subtiel zeggen en daarna: peterselie =)

“JE MEUUUUUUURT”
nee, just kidding. kon het niet laten.

Als ik haar was zou ik gewoon inderdaad op een rustige manier vertellen dat ze het prettiger zou vinden als hij eerst iets drinkt of eet voordat ze zoenen, omdat hij anders beetje een flauwe smaak in zijn mond heeft.

Hahaha, dat is het probleem… ik denk juist dat hij zo weinig mogelijk eet/drinkt in de angst dat hij een slechte adem krijgt en dat zij hem zoveel mogelijk aanbiedt (drinken/kauwgom/pepermunt/snoep/eten of wat dan ook, in ieder geval dat er een smaak is) en dat ze elkaar dus een beetje tegenstrijden hahaha, apart eigenlijk. Zo vertelde ze me ook dat ze samen een tussenuur hadden en dat ze gewoon echt niet met hem wilde zoenen en hij wilde 't wel heel graag, dus verzon ze maar de smoes dat ze eerst kauwgom wilde. Maar, eigenlijk dus voor hem HAHAHAH jeetje wat een dombo’s eigenlijk :grin:

Ik vind het een beeeutje sneu worden nu x’D. Pffffff… als ze ook hier op girlscene om advies durft te vragen, kan ze ook wel met haar vriendje praten erover.

^maar ja dit is anoniem he =P

Helemaal mee eens!

Een ding over internet: je bent nooit anoniem :3

Hahaha, maar ik snap het verschil wel, in principe kennen we haar niet dus wat wij over haar denken is niet relevant. Wat haar vriendje over haar denkt daarentegen… gewoon de stap zetten, komt je relatie mss wel tot een heel nieuw niveau :3

misschien kan zij een kauwgumpje nemen, en onder het zoenen doorgeven aan hem? en dan is t opgelost toch?

Ik zou niet met een kutsmoesje aankomen, maar het gewoon zeggen. Anders heb je steeds hetzelfde probleem…
Ik bedoel, hij zit dan toch ook met een vieze adem op school en in de bus enzo? Dan lijkt het me eens tijd dat iemand er iets van zegt en dan liever z’n vriendin dan iemand die een rotopmerking maakt…

Ik zou het hem gewoon zeggen. Ik zou ook willen weten als ik zo zou stinken, kan je er tenminste iets aan doen!

Als zij nu een keer vraagt “Zeg, stink ik soms uit mijn mond? Want dan moet je het wel zeggen hoor”… Dan veronderstel ik dat hij zegt dat hij dat ook wil weten als dat het geval is. En dan kan ze het een keertje voorzichtig aanbrengen?