stinkend haar

heee!

Ik heb een best vervelend probleempje. Mijn haar stinkt namelijk zo snel. Als ik het heb gewassen ruikt het nooit lekker naar shampoo maar het ruikt een beetje zurig/vettig. Het is heel gek want ik eet amper frituur ofzo en parfum in mn haar of in mijn haarborstel werkt ook niet. Ik merk dat mijn neus ook vaak een beetje zuur ruikt… Dit vind ik minder erg als mijn haar want het is best awkward als mijn vriendje dan bij me ligt ofzo en me haar stinkt…

misschien moet je andere dingen gaan eten?

Misschien komt het door het water bij jullie thuis ofzo? En anders zou ikgewoon kwalitatief goede shampoo en conditioner kopen, misschien dat dat helpt?

Ik eet best gezond, soms misschien veel suiker. Ik slik wel (nog) de pil. En ik heb al verschillende shampo’s geprobeerd, misschien weet iemand een goede??

had ik ook maar ik spray nu elke keer proteïne spray van REDKEN op de lengte van mijn haar na het wassen (het moet eigelijk op vochtig haar) en ik doe dit ook elke ochtend, wanneer het dus droog is op de puntjes (en wat langer ) zo ruikt het lekker én heb je glanzende lokken!

Fructis shampoo ruikt heeeul lekker. Verder, droogshampoo, parfum voor je haar?

REDKEN is een kappersmerk toch?

Er kan ook iets mis zijn met je hoofdhuid.

Dit ja, haar heeft op zich natuurlijk geen geur. Misschien een bezoekje huisarts? Waarschijnlijk zit het in je hele lichaam (om het zo maar te zeggen), maar je merkt het het meest of alleen bij je haar omdat je haren de geur vasthouden. Verder heb ik geen idee wat de oorzaak zou kunnen zijn van een zuur ruikende huid… Nogmaals, huisarts lijkt me slim, dan krijg je ook betere adviezen ipv dat je maar wat gaat lopen klooien.

Misschien stinken de handdoeken? dat hadden wij thuis wel eens omdat de was in de hal staat en de keuken er aan grenst dus rook+etenslucht er bij komen. Meer wasverzachter in de wasmachine doen :slightly_smiling_face:

Misschien ligt het probleem bij je neus :stuck_out_tongue: als je neus zurig ruikt kan het zijn dat je daardoor alles zurig ruikt niet?

Het ligt niet aan het water/handdoeken want ik heb het als ik bij mijn vader douche ook. Of bij een vriendin/vriendje etc.

Ja, ze verkopen ook shampoo, conditioner, …

Ligt het niet aan het water in de douche? Als dat niet zo is zou ik even langs de huisarts gaan, misschien is er dan toch iets met de hoofdhuid waardoor het zo ruikt.

Hier had ik dus echt nog nooit van gehoord, wat vreemd!

En als je neus een beetje zurig ruikt kan het ook zijn dat je ontstoken holtes hebt. :grin:
Misschien zweet je snachts?

Daar heb je gelijk in! Ik heb heel vaak last van onstoken holtes, ik heb daardoor zelfs last van mijn oren…