Stinken uit mond

Hey,
Ik heb de laatste tijd het gevoel dat ik erg uit mijn mond stink… Ik vind dit geen lekker gevoel, omdat ik het zelf ook niet lekker vind als mensen uit hun mond stinken. Ik poets elke dag gewoon mijn tanden en ik neem elke dag een kauwgompje als ik naar school ga. Hebben jullie tips hiertegen?

Ik heb het soms ook wel eens. Het komt vaak vanuit mijn maag en dan wanneer ik terug kijk op wat ik gegeten heb, dan heb ik vaak wel veel vet gegeten. Misschien is dit iets waar je je in herkent?

Gebruik je ook een tongschraper? Op de tong blijven veel bacteriën achter, misschien daardoor?

Nee, dat gebruik ik niet, helpt dat?

Je hebt ook speciaal mondwater tegen een stinkende adem. Het heet CB12 geloof ik… x

De grootste oorzaak is vaak de tong. Hier blijft heel veel achterhangen, wat je uiteindelijk dus ruikt. Zelf poets ik elke dag mijn tong, maar je kan ook een tongschraper gebruiken.
Misschien kan je voor de grap eerst eens de linkerhelft van je tong poetsen, daarna spoelen met water en dan in de spiegel naar het verschil kijken. De eerste keer schrok ik hier best erg van :stuck_out_tongue:
Probeer het meer eens zou ik zeggen.

Ja, dat helpt. Maar daar hoef je niet per se een tongschraper voor aan te schaffen. Je kunt ook gewoon over je tong poetsen met je tandenborstel.

EDIT: denk ook aan flossen of reinigen tussen de tanden met een rager. En je kunt ook nog het gehemelte meenemen in verband met eventueel slijm wat daar achter blijft.

Ik gebruik elke dag een tongschraper en dat helpt super goed, dan weet je zeker dat al die vieze bacteriën verdwenen zijn die anders lekker op je tong blijven rondhangen (hier krijg je meestal ook een vieze smaak van in je mond, wat je misschien wel herkent). Je kan dit ook met je tandenborstel doen, maar hier krijg je het naar mijn idee wel minder goed mee schoon. En dat CB12 gedoe dat werkt voor geen meter, dat geeft je juist een vet droge mond waarvan je juist een vieze smaak in je mond krijgt.

Een tongschraper haalt inderdaad veel meer bacteriën van je tong weg dan een tandenborstel! Mondwater kan je beter niet gebruiken, of je moet er een kopen ZONDER alcohol. Door alcohol droogt je mond uit en krijg je eerder last van een vieze adem.

Dat een tongschraper meer bacteriën weghaalt dan een tandenborstel is echt niet waar. Zo lang je het met een tandenborstel goed doet, haal je evenveel bacteriën weg. Dat doen ze zelfs zo in het ziekenhuis en daar vinden ze mondzorg van de patiënt één van de belangrijkste dingen.

Je hebt ook tandenborstels met een speciale achterkant om je tong te schapen, dat vind ik persoonlijk fijner als met de poetskant van een tandenborstel.

Ik schraap gewoon altijd mijn tong voor het tandenpoetsen en dan als ik mijn tanden heb gepoetst poets ik mijn tong ook nog even. Weet je zeker dat het goed schoon is. Daarnaast flossen, ragen en mondwater (zonder alcohol) zoals hier boven al is aangegeven.

Als je er last van blijft houden zou je ook eens je tandarts/mondhygiënist kunnen raadplegen, die kan waarschijnlijk de oorzaak (en wat je er dan dus aan kunt doen) vaststellen.

Succes!

Wanneer je een langere tijd niets eet, ga je ook uit je mond ruiken.

Veel water drinken, en gebruik mondwater.Ik had dit probleem ook.Toen ben ik kauwgumpjes gaan gebruiken, ik heb ze dan ook echt altijd in, ook gewoon tijdens de les en ik neem altijd mee naar school.Maarja, dagelijks de hele dag kauwgum in hebben is ook niet goed, maar ik kan niet meer zonder ben er aan gewend geraakt.

Je tong poetsen en mondwater gebruiken. Neem bv listerine en dan de sterkste. Due houd die stinkende mobd wel weg! :stuck_out_tongue:

Ik doe het altijd met me tandenborstel maar ik krijg altijd van die kokhals neigingen en word daar altijd helemaal gek van… iemand tips hiervoor?

Dat helpt zeker, maar let op dat je dit ding niet iedere dag gebruikt want dan kunnen er schimmelinfecties op de tong ontstaan. Om de dag is prima.

Ook is iedere dag vlossen en spoelen met listerine een goede tip, mocht je bvb ontstoken tandvlees hebben waardoor het luchtje ontstaat. Als je naar de tandarts gaat kunnen ze overigens gewoon de precieze oorzaak vinden.

Niet te lang doen en niet te ver achter in de mond. Dan raak je je huig waarschijnlijk aan en daardoor ga je kokhalzen.

Maar ik zie dan nog steeds wel een beetje verkleuring achterin, maar ik zal het proberen! dankjewel :hugs:

^ Je kunt trouwens ook proberen (als je dat nog niet deed) om je tong zo ver mogelijk uit te steken. Misschien kun je dan wel verder op je tong komen zonder dat je je huig raakt.