Stiltes

Hoi iedereen,
ik heb een probleem, ik weet namelijk nooit wat ik moet zeggen tegen een jongen. Mijn vriendinnen hebben altijd hele geprekken met een jongen maar bij mij valt het altijd zo stil. Dan vertel ik wat ofzo, en dan zeggen we er nog een paar dingen over en dat weet ik niet meer wat ik moet zeggen en is het ongemakkelijk stil. Heeft iemand tips? xx

Vraag of hij nog iets leuks heeft gedaan het weekend, of nog iets leuk gaat doen aankomend weekend. Vraag naar z’n hobby’s, interesses, vrienden, familie enz. Als er iets gebeurd is in de buurt of gewoon iets uit het nieuws. vraag je naar wat hij er van vind. Als hij bij je in de klas zit kun je het ook over een leraar hebben; ‘Goh, mevrouw van wiskunde was ook weer chagrijnig vandaag’.

Nou, dan moet het gesprek toch echt wel loslopen.

Tja, toch blijven praten :stuck_out_tongue: Betrek ze ergens bij, of vraag aan hem hoe zijn weekend is, of wat zijn interesses zijn. Vaak reageren jongens daar meer op als het hun ook echt aanspreekt.

Oefenen :slightly_smiling_face: Je leert het wel.

idd, oefenen!
ik was eerst ook heel verlegen enz… dat gaat nu veel beter :slightly_smiling_face:

Ik was het eerst ook, maar het lag ook wel aan de klik met die jongen ;p.
maar als je er echt mee zit kan je wel van te voren onderwerpen bedenken waar je het over kan hebben.
bijv; muziek, weekend, school (ja echt ;p, zeiken over leraren enzo, of schoolfeesten ofc.), sport, ETCCCCC

Heb je niet toevallig een broer waar je tegen aan kunt lullen als oefening :grinning:?
Hihi
Maar kijk naar wat je vriendinnen doen. Je zegt dat ze praten over van alles ! Pak je aantekeningboekje erbij, ga er naast zitten en schrijf op waar ze het over hebben
Grapje
Vraag aan je vriendin hoe het komt dat ze altijd zo makkelijk met ze kan praten en vraag haar om tips ofzo :]

Hoe kan ik het gesprek op msn met hem makkelijker laten verlopen, zelf toont hij niet heel veel initiatief enzoow, maar hij is leuk :drooling_face:

xx(K)
ps. hij is best verlegen enzoow :stuck_out_tongue:
en ik heb hem voor de grap over msn eens uitgenodigd om bij mij af te spreken, (vanavond gevraagd) maar toen antwoordde hij ‘kweet niet’ :frowning_face:

hahaha, geweldig!! :grinning:

ik had dat eerst ook! Maar dan ook op msn ofzo. Maar ik had een trucje xd keek ik gewoon wat ik tegen een vriendin of vriend zei in een ander msngesprek en zeg ik dat. Zijn meestal echt onzinnige dingen, maar dan kom je wel spontaner over, als je gewoon vanalles durft te zeggen.

Dat had ik ook en het kwam zelden voor dat ik met een jongen meteen goede gesprekken had.
Bij mijn vriend was het dus zo dat we meteen over vanalles begonnen te praten.