Stille klas

Hallo,
Ik zit met een probleem. Ik zit nu 3 jaar met dezelfde mensen in de klas. In de 1e, was ik wel blij met de klas. De mensen waren aardig en het was ‘lekker rustig’ In de 2e werd het al minder. En dit jaar is het echt dodelijk stil in de klas. Daar erger ik me echt kapot aan.
Dan vraagt een leraar wat, en dan steekt NIEMAND z’n vinger op. Ook sowieso doet er niemand echt actief mee. Je kunt de krekels horen in de klas, zegmaar. Ja mensen praten wel met elkaar of fluisteren tegen elkaar maar het is toch een stuk leuker als niet alleen de leraar meedoet maar ook mensen uit je klas lijkt me. En dan steek ik wel best vaak m’n vinger op in de hoop dat anderen dat ook zullen gaan doen maar nee hoor. Zit je daar in je eentje met de leraar te praten.
En als we een activiteit of iets leuks hebben dan is er niemand enthousiast.
Nu lijken we net robots. Je gaat naar school, je luistert naar stom gezeïk en je gaat weer naar huis. Na de zomervakantie worden de klassen opnieuw ingedeeld (profielkeuze) dus daar leef ik wel naar uit, maar wat moet ik nu doen met mijn klas? Want ik erger me er echt aan. Sowieso zijn het niet echt de normaalste kinderen want ik zit in een vwo+ klus waar dus best wel veel nurds in zitten.

Wie heeft er tips om het op school leuker te maken? Alle tips zijn welkom :slightly_smiling_face:

Ik denk niet dat je een hele klas kunt veranderen.
Gewoon nog even 3 maanden volhouden.

Precies de burgers die de maatschappij wil zien.

Ik denk het ook…
Over 3 maanden ben je er van af! Nog even het beste ervan maken :wink:

Hmm maar die wil ik liever niet zien :stuck_out_tongue:

@ die eerste reactie
Ja dat denk ik ook niet, maar hoe kan ik het misschien voor mezelf dan nog een beetje leuk maken? Want ik weet niet hoe ik dit nóg 3 maanden ga vol houden, ik ben het best wel zat.

spreek heel erg luid of roep bijna als je met de leraar tijdens de les ‘praat’ :stuck_out_tongue:

Wees blij dat je in een klas zit… Ik krijg individueel onderwijs >.<

Ah dat is wel vervelend :s
Waarom krijg je dat eigenlijk? Woon je in het buitenland ofzoiets?

woww echt tegen overgestelde van mijn klas haha, ik word bijna jaloers joh!
bij ons domineren de jongens echt te erg, niet leuk meer, zo komen ik en mn vriendinnen over als ‘‘best stil’’ terwijl we gewoon niet de kans krijgen om op te vallen zeg maar.
dus, wees aan de ene kant maar blij dat jij dat wel kan haha,
en voor de rest, hopen dat het volgend jaar beter wordt!

Oow ik zou het niet weten het moet niet te leuk worden, zoals bij mij iedereen praat en is druk we lopen gewoon achter 0_O.
Daar niet van ik denk dat het beter is als het rustiger is kan je je beter concentreren

-

Oh dat is ook stom. Eigenlijk zou het in het midden moeten zijn,
een klas waar de mensen wel wat durven te zeggen, maar ook niet té druk zijn :stuck_out_tongue:

Oh dat lijkt me echt vreselijk!

Bij ons zijn de 3e klassen atheneum altijd superdruk en de 3e klassen gymnasium heel rustig en klein :stuck_out_tongue: Je kunt die kinderen niet veranderen, en bedenk je maar dat een drukke klas af en toe ook vreselijk is. In een rustige klas kun je op z’n minst nog opletten lijkt me…

Ik zou dan 't voortouw nemen en wel gewoon reageren.
Lok discussies en antwoorden uit.

Ik zit ook in een vwo+ klas en mijn klas is echt het tegenovergestelde :’).
Maar ik denk niet dat je er wat aan kunt doen.

ik zou ook veel liever in een rustige klas zitten ._.’

Ik zou ook liever in een rustige klas zitten.
Maar goed, nu heb ik geen les meer, na de examens ben ik er al helemaal vanaf!

Aan het begin van het jaar waren we nog lief maar nu zijn we (volgens de leraren) de luidruchtigste klas die ze hebben. (en dat verwachten ze niet van ons “want wij zijn gymnasium!”) Ik heb altijd al in drukke klassen gezeten.
Ruilen? :smirk:

Had ik vorig jaar ook bij Grieks, was de enige in de hele bovenbouw die dat had. xD Maar toen moest de leraar anderhalve maand achter elkaar elke keer als ik les had naar de tandarts/dokter/vergadering. Heel geloofwaardig hoor. Toen had ik er echt gewoon van en ben ik maar met Grieks gestopt.
Nu hebben we een andere lerares. xD