Hallo,
Ik zit met een probleem. Ik zit nu 3 jaar met dezelfde mensen in de klas. In de 1e, was ik wel blij met de klas. De mensen waren aardig en het was ‘lekker rustig’ In de 2e werd het al minder. En dit jaar is het echt dodelijk stil in de klas. Daar erger ik me echt kapot aan.
Dan vraagt een leraar wat, en dan steekt NIEMAND z’n vinger op. Ook sowieso doet er niemand echt actief mee. Je kunt de krekels horen in de klas, zegmaar. Ja mensen praten wel met elkaar of fluisteren tegen elkaar maar het is toch een stuk leuker als niet alleen de leraar meedoet maar ook mensen uit je klas lijkt me. En dan steek ik wel best vaak m’n vinger op in de hoop dat anderen dat ook zullen gaan doen maar nee hoor. Zit je daar in je eentje met de leraar te praten.
En als we een activiteit of iets leuks hebben dan is er niemand enthousiast.
Nu lijken we net robots. Je gaat naar school, je luistert naar stom gezeïk en je gaat weer naar huis. Na de zomervakantie worden de klassen opnieuw ingedeeld (profielkeuze) dus daar leef ik wel naar uit, maar wat moet ik nu doen met mijn klas? Want ik erger me er echt aan. Sowieso zijn het niet echt de normaalste kinderen want ik zit in een vwo+ klus waar dus best wel veel nurds in zitten.
Wie heeft er tips om het op school leuker te maken? Alle tips zijn welkom