Stil naast een jongen.

Hey mensen,

nou ik zit dit jaar in een nieuwe klas maar,
als ik naast een jongen zit weet ik niet wat ik moet zeggen.
ze zijn heel druk &zo. En daardoor word ik best verlegen.
& dan zeg ik gewoon GEEN woord.
&dan kan je wel zeggen ; gewoon jezelf zyn maarja hoe?!

Heeft iemand tips ?

Je moet je niet druk maken om hoe die persoon gaat reageren, niet te veel nadenken over wat je zegt omdat je bang bent dat het stom klinkt.

Haha, als ik niets weet te zeggen, zeg ik ook niets. Je moet je niet echt verplicht voelen.

Precies! Je kunt ook beginnen met iets te vragen over een opdracht op school. Misschien kan hij je het uitleggen. Als het een beetje meer lolbroeken zijn en die school niet al te serieus nemen, zou ik een keer lachen om een grapje die ze maken (al moet je deze natuurlijk zelf wel echt grappig vinden). Je kunt hier dan misschien ook een opmerking over maken, waardoor zij ook moeten lachen. Probeer gewoon jezelf te zijn. Als je niets weet te zeggen, hoeft het ook niet. Je bent niets verplicht!!

Precies, je hoeft niks te zeggen. Ik ben ook wat stiller bij drukke mensen, vooral omdat je er geen woord tussen krijgt :stuck_out_tongue:. Als je iets wilt zeggen meng je in het gesprek maar anders wacht gewoon tot ze je iets vragen joh. Niks mis mee.

Gewoon een beetje grote mond hebben af en toe om ze stil te krijgen, vinden ze meestal niet erg (in mijn ervaring dan)