Stil meisje

Heey girlscene-meiden,
Ik ben best wel stil en ook eigenlijk wel verlegen. Ik heb daar eigenlijk geen problemen mee. Maar op msn ben ik best druk. Ofja dat zegt altijd iedereen tegen mij. Als bijv. mijn vriendin vraagt uit iemand van mijn klas: ‘‘Wat vind je van haar?’’ Dan zeggen ze meestal: ‘‘Ja wel aardig, maar ze is zo stil in de klas, en druk op msn’’. Kunnen zij daar gewoon niet tegen, of wat is dat nou. Misschien vinden ze het irritant? Ik heb echt geen idee. Maar moet ik dan veranderen, moet ik wat meer praten. Maar ik weet wel van mezelf dat dat toch niet gaat lukken. Of moet ik toch gewoon mezelf blijven?
xx

Misschien meer praten irl en minder druk zijn op msn?

edit: ik zie dat je daar geen behoefte aan hebt.
Dan zou ik gewoon blijven zoals je nu bent.

je moet op school en op msn jezelf blijven
het is dan eigenlijk best raar als je dan op school heel stil bent, en dan op msn heel druk
dan gaat het vast lijken alsof je in reallife schaamt, en dan op msn druk zeg maar omdat je die mensen dan niet ziet ofzo?

Ik denk dat het dat is.

Iemand in mijn klas is ook zo. Persoonlijk vind ik het niet fijn dat hij zó verlegen is en op msn helemaal anders s: Ik weet niet waarom, maar het voelt onnatuurlijk en fake aan. Maar je kan wel proberen om wat je op msn zegt/doet, ook in het echte leven eens te doen. Msn zorgt ervoor dat je wat spontaner wordt, omdat je elkaar niet ziet, maar als het op msn lukt moet het in feite ook wel lukken in het echt.

logisch dat mensen dat raar vinden, komt fake over!

Een jongen in mijn klas ook, en ik vind het heel irritant, vooral omdat hij op msn stoer doet en op school je niet durft aan te kijken.

Hier heb je niks aan maar misschien dat je wel kan begrijpen waarom mensen het raar vinden :stuck_out_tongue:

Wow, ik had nooit gedacht dat het zo erg zou zijn. Aargh, dit is wel echt niet leuk xd
Nouja, ik ga dan maar proberen wat meer te praten.

heb ik ook.

Ik heb op msn heel leuke en drukke gesprekken met een leuke jongen, maar op school durft hij me nauwelijks aan te kijken (en dat is niet omdat hij me leuk zou vinden, want dat vindt hij niet meer… tenzij… nouja, laat ik al dat niet hier typen XD)

Ik weet niet, ik ben op msn volgens mij redelijk hetzelfde als in real life.

Had ik vroeger ook…
Maar uiteindelijk heb ik 3 jaar geleden besloten er iets aan te doen, en ik ben al veel veranderd.
Het is voor mensen een ontgoocheling als ze dan met je in real life staan praten. Ik had vaak dat gevoel. Online durfde ik meer te zeggen enzo, maar in het echt klapte ik dicht. Nuja, als je gewoon zegt: “Nu word ik socialer!”, dan ben je al goed op weg!

heb ook een meisje in de klas die heel erg stil is , maar op msn scheld ze je de huid vol!!

Maar ik zou gewoon jezelf blijven:)

heb ik ook heel erg naar jongens toe.
op school komt er niet eens een ‘hoi’ vanaf, op msn durf ik van alles te zeggen.
ik vind het ook heel irritant, maarja; wat doe je eraan?

ja het kan soms vervelend zijn als iemand weinig praat kan zijn omdat je onzeker bent?? MAar ja als je via msn zulken gesprekken kunt voeren kan je dat in real life ook wel=))! & via msn is het zo onpersoonlijk Daarom is real life praten ook beter…
belangerijkste is blijf jezelf! & ga je niet als iemand anders voordoen…

xx

Iedereen is anders op msn.

Ik denk niet dat mensen dat irritant vinden, maar ze vragen zich waarschijnlijk gewoon af waarom je in de klas niet zo druk bent als op msn?Misschien ben je erg onzeker en durf je daarom in de klas niet zo druk zijn? Het lijkt mij dat de echte jij eerder het drukke meisje is dan het stille, maar in het echt is het vaak moeilijker om jezelf te zijn omwille van het directe contact met mensen. Probeer eraan te werken :slightly_smiling_face: Msn is tenslotte maar virtueel en dus nep…

Probeer niet te overdreven te doen. Dus niet overdreven druk op msn en niet overdreven stil in de klas. De gulden middenweg vinden dus.

Nee hoor.

Nou, eigenlijk denk ik dat niet. Ik ben gewoon stil. Op msn ben ik nou ook niet weer zo druk. Ofja vind ik zelf. Maar het klopt wel dat ik onzeker ben.
xx

ik ben juist altijd stil (behalve thuis of met vriendinnen)