Stik jaloers!

Okee, ik ga hierbij een klassieker vertellen maar ik moet het toch kwijt.
Ben al een tijdje met een jongen bezig. In het verleden verliep het allemaal wat moeizaam maar het gaat steeds beter. Nu is hij 4 dagen op bezoek bij zijn beste vriend in spanje. Had niet verwacht dat hij gister zou smsen maar toch smste hij vanuit spanje (wat me enigszins goed deed want dan denkt ie ergens toch een beetje aan me, hihi!) Paar uur (en de nodige biertjes) later smste hij dat hij steeds engels moest praten ‘‘omdat er alleen maar amerikaanse vrouwen waren’’. Je voelt hem vast aankomen. Ik ben echt stik maar dan ook echt STIK jaloers. Hij zei wel dat hij wacht op mij en niks zou doen, maarja…mannen, hij is niet altijd een lieverdje geweest in het verleden. En eigelijk denk ik bij mezelf, waar maak ik me druk om…het zijn amerikanen. Die ziet hij toch nooit meer.
Hoe gaan jullie om met jaloezie in de liefde?=)

Ik probeer het altijd te relativeren en te kijken of het echt wel zo erg is.

Pfoeh, hoe ik er mee omga? Bij mezelf denken: Als hij het verpest, geef ik hem geen kans meer, had hij maar moeten laten zien dat ik het echt waard ben, ookal heeft hij mij meerdere kansen gegeven’

(Ik ben overigens niet vreemdgegaan, maar ik vond iemand een beetje leuk, en dat vertelde ik met m’n stomme kop)

Gek he! Dat opzettelijk jaloers maken heb ik ook nog als scenario geschetst inderdaad(maar ik ga van het slechtste uit.) Dat zou een stuk beter uitkomen want dan zou ik het gewoon grappig vinden en me verder geen zorgen maken. Waarom doen ze zoiets eigenlijk, want het werkt alleen maar tegen!

Nou kijk, ik ben mezelf er wel degelijk bewust van dat het helemaal niet zo ernstig is, kan me wel ergere dingen bedenken. Maar toch…gevoelskwestie. Je kent het vast wel=)

Haha, alsof ik op dergelijke momenten aan hem laat weten dat ik vreselijk jaloers ben. No fucking way(A)

Jazeker! Het gevoel dat je erbij krijgt, is moeilijk tegen te gaan… dat herken ik inderdaad.

Is inderdaad, zoals Cherryblossoms al eerder zei, een rare manier…
Ik zou op dat moment ook niet goed weten wat ik er precies van moet denken.

Hmm, idd. Maar ergens kan ik me ook wel verplaatsen in hem. Hij is best wel verlegen en heeft soms moeite met toenadering zoeken. Ik zie mezelf ook wel zoiets smsen als wanhoopsdaad om een jonge jaloers te maken, stiekem wetende dat ik het daarmee alleen maar erger maak.

Jaloezie in de liefde is ontzéttend irritant en ik zit er ook middenin!

Ik vind een jongen echt héél leuk en misschien voel je het al een beetje aankomen: ik ben niet de enige die dat denkt… Hij krijgt over het algemeen best veel aandacht van meisjes waardoor hij zich een beetje goed gaat voelen en ik dénk dat hij vreselijk hard-to-get speelt met iedereen ^^;

Dit is echt de eerste keer dat ik een jongen totáál niet kan begrijpen! Spannend, maar erg frustrerend soms!

Jeetje, vind je dat niet ontzettend vervelend dat hij veel aandacht krijgt? Of zijn jullie niet echt met elkaar bezig? Wss wil hij geen verplichtingen en dus is het ideaal voor hem dat hij zoveel aandacht krijgt. Hij komt nooit te kort maar hoeft ook nergens rekening mee te houden. Zo zijn ze…XD

Ik vind jaloersheid een teken dat je hem niet helemaal vertrouwt en waarom zou het je vriend zijn als je hem niet helemaal vertrouwt? Ik ben zelf totaal niet jaloers aangelegd, dus misschien is het voor mij ook wel makkelijk praten, maar toch.

Ik ben niet echt snel jaloers gelukkig.

Maar ik vind dat jaloersheid 2 kanten heeft.
De ene kant toont aan dat je echt wat voor hem geeft,
de andere kant toont aan dat je hem niet vertrouwd of iets gunt. Niet dat je hem allemaal vrouwen moet gunnen maar meer een combinatie van alles. Hij geeft aan dat hij voor jou gaat, wees daar blij mee. Doet hij dit niet, nou dan is het toch duidelijk?

Dit, maar omdat ik best snel jaloers word lukt dit me niet vaak en word ik kwaad of verdrietig :’)

Meestal is jaloezie een kwestie van onzekerheid, en niet van vertrouwen.

Ik ben zelf ook snel jaloers, dus ik heb ook niet echt tips voor je. Ik vind het wel stom van hem, dat hij dat erbij zette in zijn smsje. Dat is onnodig vragen om moeilijkheden.

Zelf ben ik ook heel jaloers, dus op dat gebied kan ik je niet adviseren…
Wel weet ik dat mijn huidige vriendje mij ook in ‘t begin (toen we helemaal nog niet serieus waren) een keer een sms stuurde met zulk soort info. Echt ontzettend vervelend. :’) Maar later vertelde hij dat hij dat stuurde om te checken of ik jaloers zou worden, omdat hij een serieuze relatie wou aangaan en wou kijken waar ie aan toe was bij mij (jaloezie zou aangeven dat ik dus ook verliefd op hem was). You get the point? Kan dus, op een heel kromme manier, een teken zijn dat ie graag wil horen hoe jij je voelt over hem.

Wat NaomiBlossom zegt, alleen is hij de jaloerse tussen ons twee. Meestal doen jongens dat om te zien hoe je gaat reageren enzo, ik zou er zelf niet heel veel achter zoeken.

Vandaag komt ie alweer terug, heb alleen geen idee hoelaat.
Ben benieuwd…:stuck_out_tongue:

Ik snap wel dat je jaloers bent, ik ken het gevoel… haha. Misschien wil hij je expres jaloers maken omdat hij zelf ook een beetje onzeker is? Dat heeft mijn ex ook weleens gedaan. Ik zou me er proberen niet zo druk om te maken meid, als hij doorgaat met zulke info sturen, stuur dan gewoon iets soortgelijks terug… zo ben ik dan weer. haha:$