stijve nek/schouders

Hoi lady’s,

ik heb internet al wat af zitten zoeken, maar dat helpt niet echt dus ik dacht laat ik het eens hier proberen.

Momenteel ben ik een beetje grieperig en zoals iedereen dat wel heeft, heeft ook mijn lichaam een zwakke plek waar ik last van krijg als ik grieperig ben.
In mijn geval zijn dat mijn nek en schouders.

Op dit moment zijn alle spieren in mijn nek zo strak aangespannen, dat het als steen voelt. De pijn in mijn hoofd, nek en schouders in ondragelijk. Omdat ik ziek ben is een sportmasseur op dit moment geen optie en simpel ontspannen dat gaat niet met zulke aangespannen spieren.

Mijn vraag is dan ook, hebben jullie enig idee hoe ik kan ontspannen of weten jullie eventueel dingen waarmee mijn spieren kunnen ontspannen?

Liefs

een warme douche of bad, en misschien iemand het laten inmasseren met spiercrème.

warme douche inderdaad.
of anders een lap onder de hete kraan houden?

insmeren met een of andere gewrichtscreme, dat zowiezo.
En toch, ik weet hoe vervelend het is, proberen te bewegen.

(Slaap je trouwens bij het raam? daar kan last van schouders&nek ook van komen ;] )

Ga in je bed liggen…
En zorg er in ieder geval voor dat je spieren warm blijven, dan doet het het minste pijn. Het gaat vanzelf weer over!
Sterkte ermee (;

Heb je zo’n opwarmbaar nekkussen? helpt bij mij ook altijd.

Nee slaap niet bij een raam, of in elk geval niet 1 die open staat :wink:

Hmm, dan ga ik nog wel een keer onder de douche =)
+ smeren met midalgan

hmm helaas geen opwarmbaar kussen =(

Tnx girls!

Ik heb het ook, spanningshoofdpijn en last van schouders en nek. Als ik dan koorts heb zoals de afgelopen dagen is het echt NIET te harden. Neem een ibuprofen (400 mg) is zwaar maar werkt bij mij wel (paracetemol niet) en ga lekker in bed liggen (een goed kussen helpt een hoop).

en niet tevel achter de computer (maak ik mezelf ook schuldig aan) dat maakt het echt erger.

He meid, hoofdpijn+stijve nek en schouders+ koorts zijn DE symptomen van een hersenvliesontsteking. Ik zou in jouw plaats daar eens naar laten kijken.

Valt best mee, je moet idd wel de huisarts waarschuwen als je nekpijn hebt voor het geval dat. maar maar bij koorts horen stijve spierpijn en als je al last hebt van nekpijn en hoofdpijn dan zijn dat juist de spieren waar je geheid extra last van krijgt met koorts. Zo abnormaal is het niet en je hebt waarschijnlijk eerder gewoon koorts of een virus dan een hersenvliesontsteking;)

Ik las toevallig gisteren iets gelezen over een zogenoemde oor-reflexologie. Het blijkt dat er acupunctuurpunten ofzo in de oren bevinden en door twee á drie minuten te masseren met je duim en wijsvinger (hevig opdrukken!) verwarmt het lichaam zich langzaam maar zeker en door de reflex verminderd alle pijn in het lichaam. Proberen waard toch?

Ik heb jaren last gehad van hoofdpijn met koorts en nekstijfheid. Ze hebben ook alles zitten onderzoeken van spanningshoofdpijn tot sinusitisproblemen etc. Uiteindelijk lumbale punctie die er op gewezen heeft dat ik al die jaren al gewoon telkens een hersenvliesontsteking doe.