Stijltang uit Amerika, hoe aan te sluiten op NL stopcontact?

Hee,
Ik en een vriendin willen een stijltang uit Amerika kopen, via ebay. Het probleem is alleen ze hebben daar andere stopcontacten en andere spanning erop staan (110volt, en wij 230 volt) … (past dus niet bij ons en dat is gevaarlijk:))
Heeft iemand hier ervaring mee wat een goede omvormer is ofzo, of een goedkope? En hoe werkt hij bij jou, goed slecht?

Xx

Waarom doet ze invredesnaam zoveel moeite voor een stijltang? Koop hem hier gewoon, scheelt veel meer moeite. Als het nou om honderd euro ofzo ging.

de hema heeft van die universele wereldaansluiting stopcontact achtige dingen… maar weet niet of dat goed is :grinning:

De meeste stijltangen hebben zo’n knopje erop waarmee je het aantal volt kan omzetten, maar daar moet je dan goed op letten. Anders kan je zo’n schakelding kopen (hema, electronicawinkel) waarmee je het aantal volt kan omzetten. =)

Je kan zo’n ding kopen . ehmm… lekker vaag . :wink:

btw die stijltang kost hier in nl 90 euro en daar 30 , so… en ik heb geen wereldstekker nodig, ik heb een ding nodig dat de spanning verlaagd geloof ik… :stuck_out_tongue: Bedankt iig, nog meer reacties??

dat zijn van die dingen die je aan je pappie moet vragen, die weten zulke dingen.

ga naar de BCC en vraag het daar :wink:

Er stond een stukje op beautygloss over ik zal het even zoeken!

http://www.beautygloss.nl/index.php?s=amerika&submit=Search

Het tweede artikeltje!

Hee echt bedankt! Alleen snap ik niet waarom daar staat dat zo’n omvormer 70 euro is:S:S? volgensmij zijn ze rond de 14 euro nl… nouja we gaan morgen naar de stad en het vragen bij een elektronica winkel dus :slightly_smiling_face:

bij de Hema hebben ze een wereldstekker kost 13 euro, maar kan hem dan gebruiken. plus als je naar andere landen gaat bv Engeland, Frankrijk of Amerika of andere landen waar ze andere stekker dingen gebruiken kan je die wereldstekker ook gebruiken;)

idd wereldstekker wij hebben in amerika gewoond kwamen we daar met onze hollandse spullies kon j et nergens op aansluiten

waarom vraag je het nie gewoon aan je ouders? xD
als het iets persoonlijks was oke maar dit kan je tog wel vragen x’]

naja succes ermee ^^

Een wereldstekker is niet goed, omdat je dan teveel volt hebt. dan doetie het niet…
je moet een omvormer hebben anders brad hij door denk ik…

Een wereldstekker heeft geen zin, want het is voor andere landen behalve nl.

denk k want een wereldstekker heeft gwn een normale aansluiting voor een nl’s stopcontakt. maar als de stekker uit amerika geen randaarde heeft ofzo dan is het geen probleem dan kan die nog hier in een stopcontakt ik weet niet hoe die dingen eruit zien, dus vraag aan je vader :stuck_out_tongue:

Dat kan niet, wegen dat volt verschil. Dan heb je kans dat de stoppen doorslaan. Niet doen dus.

vraag het in de praxis/gamma/doelland

Okee we zijn vandaag naar 3 winkels gewwest, en ik begin het te snappen, btw mn vader en moeder wisten het ook niet dus :slightly_smiling_face: Maar iig, een wereldstekker is dus het tegenovergestelde van wat ik nodig heb, ik ga niet naar een ander land. Miss heeft iemadn anders hier ook nog wat aan dus: een omvormer van 230 naar 110 volt heb je nodig als je iets uit amerika hier in het stopcontact wilt steken (meestal dan). Maar er is ook nog een verschil in Watt (spanning) en als die dus fout is brand dat ding toch door, onze stijltang verbruikt 45 watt en die omvormers kosten 10 euro ofzo dacht ik, maar ik denk dat je beter voor de zekerheid een omvormer met een hoger aantal watt kan nemen. Okee hopelijk snapt iemand dit, en helpt het diegene ofzo :slightly_smiling_face:

omvormer.
geen idee wat & hoe x]

ik had bij mn ipod die ik op internet lekker cheap besteld had :wink:, wel verschillende stekkers voor de oplader. maar volgens mij waren dat wereldstekkers :stuck_out_tongue: