Stijltang: Rowenta CF7112

De Rowenta CF7112 is de beste stijltang die ik ooit heb gehad. Je kan ermee krullen (aangezien niet alleen de platen, maar ook de tang daarboven heet worden wat een krultang-effect geeft) en steilen. Ik heb hem gekocht bij de Kijkshop voor ¤25,-. Hij is nu volgens mij t/m zondag in de aanbieding. Dus als je een nieuwe stijltang nodig hebt…!
Er zitten keramische platen op die ervoor zorgen dan je haar gladder en glanzender uit de tang komt. Het is van de Elite Modellook. Er zit een verstelbare temperatuur op. Deze is heel erg heet dus ideaal voor slagend/krullend haar. Natuurlijk wel altijd een heat protection of speciale shampoo gebruiken. Ook een groot voordeel is, is dat de tang opgewarmd is binnen 1 minuut.
Dit is mijn resultaat waar ik zo trots op ben:
Voor:

http://i295.photobucket.com/albums/mm140/WannabeChild/IMG_1518.jpg

Na:

http://i295.photobucket.com/albums/mm140/WannabeChild/SP_A0041.jpg

Je ziet zelf al: Mijn haar heeft van nature slag. Dit werd nog erger toen ik het liet opknippen met heel veel laagjes, vooral veel korte. Nu ben ik van plan heel lang niet meer naar de kapper te gaan om alles te laten groeien. En ik was sinds ik het had laten opknippen steeds meer ontevreden geworden over mijn haar omdat er plukken naar buiten en naar binnen zijn gesliced wat er echt niet uit zag. Voordat ik vanmorgen mijn haar ging stijlen zaten er ook een paar grote plukken helemaal naar buiten gedraait. Uch. En toen probeerde ik mijn tang uit: Wauw! Ik had de temperatuur op de helft staan aangezien ik dun haar heb, en bij al 1 keer de tang door mijn haar zat het als het ware ‘pin straight’. Er lopen ook een paar meiden bij mij op school met pin straight haar en ik was er jaloers op want als ik mijn eigen haar ging steiler werd het er echt niet beter op. En nu ben ik onwijs blij!

Was net op zoek naar een nieuwe stijltang haha. Het resultaat ziet er erg goed uit dus denk dat ik hem ook maar ga kopen :slightly_smiling_face:

Het ding is echt goed en heel makkelijk! En hij warmt echt hartstikke snel op.
Ohja en naar mijn resultaat moet je maar niet al te veel kijken want ik had de steiltang er maar 1x door heen gehaald zonder producten dus alleen om ff te testen, eigenlijk een beetje onveilig maarja. XD
Ohja en ik heb 10.000 laagjes dus je ziet alleen de happen die eruit zijn geknipt. xD
Maar voorderest; hij is echt magisch! Alleen wel oppassen want ik heb me vinger er al aan verbrand. XD

:open_mouth: het is echt mooi geworden ! Tot hoeveel graden kan ie?

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij tot de 160 graden net als veel andere steiltangen. En toen ik mijn haar steilde had ik de temperatuur op z’n helft gezet wat al kokendheet was dus hij is denk ik ook heel geschikt voor bijv. heel dik, krullend haar. :]

Is het zo’n dunne of brede stijltang?

Hier een foto van internet gepikt:

http://www.shops.nl/Pictures/orig/155760.jpg

Hij is dus meer aan de smalle kant. ;]

Ik vind deze steiltang dus niks, hij trekt gewoon plukjes haar van mij eruit, en mn haar word niet zo supersteil. Had er hiervoor 1 van Carmen, die veeeel beter was, maar die heeft iemand van mij gepikt :frowning_face:
En ik dacht van , ja deze is van elite models dus is wel goed… Maar helaas niet echt voor mijn haar.

Hm bij mij heeft ie er wel eens plukjes uitgetrokken maar ik merkte dat ik het een beetje onhandig en niet op de juiste manier deed om krullen te maken. 8D
Maar ik kan het me niet voorstellen dat hij zo slecht werkt op jouw haar, op mijne iig geniaal. :]

Is hij goed of niet?

Ja, zeker. Vooral als je lange laagjes hebt. :]

Ik werk bij de kijkshop en ik heb deze gratis gekregen :slightly_smiling_face:
Maar bij mij blijft er inderdaad ook wel eens een plukje hangen achter de stijlplaat (of hoe je het ook wilt noemen … )
Maar ik vind dat ie idd je haar wel goed steil maakt!

haha, lekker oud topic, maar toch had ik een vraag over deze steiltang, want als ik me haar steil, dan is het steile er binnen een halfuur alweer vanaf, dus het heeft niet echt nut, blijft je haar bij deze wel heel lang steil? dus denk dan aan een schooldagje?

@ hier boven
ik heb zelf ook een rowenta en die blijft bij mij wel de heledag zitten(:

Met slag haar is het misschien handig, maar ik heb echt krullen-krullen. Zo:

http://www.kristyshairstyling.eu/images/sce/c5.jpg