Stijltang kiezen

Door alle spam kan ik niet zoeken of er al soortgelijke topics bestaan maar ik heb het al met de zoekmachine geprobeert maar ik kon niks vinden.

Ik ben vandaag naar de kapper gegaan, dat was erg nodig. Mijn haar is extreem dun en gespleten (altijd al gehad). Nu heeft de kapper een flink stuk haar geknipt (voor mijn doen dan) en heeft het ook voor me gestijld zodat het er langer uitzag want ik was een beetje geschrokken haha. Maar ik ben helemaal verliefd op mijn nieuwe stijle haar en heb er ook zoveel positieve opmerkingen over gehad.

Ik wil nu een stijltang kopen, maar jeetje ik wist niet dat er zoveel verschillende zijn. Kan iemand me helpen?
Zoals ik al zei heb ik heel dun haar. Ik wil dit dus goed beschermen en de stijltang moet dus verschillende standen hebben zodat ik hem zo laag mogelijk kan doen. En kan iemand een beschermingspray of zoiets dergelijks aanbevelen?
Ik heb ook echt nog nooit mijn haren gestijld dus heeft iemand beginnertips?
Ik moet ook iedere dag 23 km fietsen naar school, tips tegen de regen?

De prijs mag max 150 euro zijn,

Ik ben echt bang dat ik een flutstijltang ga kopen en ik heb er zelf helemaal geen verstand van :flushed:
Alle tips zijn dus heel erg welkom :slightly_smiling_face:

Edit: Ik heb zelf natuurlijk ook al gezocht op internet. Dit zijn dingen die mij handig lijken:
-keramische platen
-afgeronde platen

• (eventueel flexibel maar is geen must)
    -breedte is het fijnst kleiner dan 1 inch
    -180 graden is genoeg

Ben je op zoek naar een steiltang (maakt je haar steil) of een stijltang (om verschillende haarstijlen te kunnen maken, bijv. golven& krullen) ?

Ik heb al jaren dezelfde, ik geloof 30 euro bij het kruidvat toen en hij werkt perfect :slightly_smiling_face: Ik denk dat ze niet zo duur hoeven te zijn. Die van mij is niet zo fancy met een schermpje enzo, maar dat heb je ook helemaal niet nodig eigenlijk. Het enige wat ik in je lijstje mis is een draaibaar snoer, maar dat hebben ze volgens mij allemaal wel.
Hittebeschermer heb ik ook gewoon van de kruidvat, merk durf ik even niet meer te zeggen.

Ik vind de hittebeschermer van Lee Stafford heel fijn! Evenals de humidity spray; die beschermt tegen weersomstandigheden en houdt je haar langer stijl.
Verder is het aan te raden om je gestijlde haar in een lage staart te doen of te verstoppen onder een muts. Vocht is namelijk hetgene wat je haar weer laat krullen/pluizen, dus een hoge luchtvochtigheid is killing voor je kapsel.
Een verdere tip is om je haar niet iedere dag te stijlen, ook al is dat wel heel verleidelijk. Stijlen is, ondanks goede hittebescherming, gewoon niet goed voor je haar.

Een stijltang maakt je haar gewoon stijl hoor, je bedoelt een multistyler?

Als je goed leest staat er dat ze haar haar wil stijlen.

Ik heb zelf de Chi G2 heet ie geloof ik, erg tevreden mee. Zou sowieso wel een met een keramische plaat kopen, die gaan langer mee.

Ik hoef alleen te stijlen,

-----------------------------
Dankje voor de reacties! Ik heb er een op het oog rond de 50 euro en die heeft precies wat ik zoek :slightly_smiling_face:

Ik gebruik al 3 jaar de Remington Sleek and Curl stijltang, super fijn ding! Warmt snel op, is makkelijk in gebruik en kost slechts rond de 50 Euro.
Je zou dus ook krullen kunnen maken met de stijltang, maar dat lukt me maar steeds niet haha.
Iig blijft het een fijn ding.

Van Babyliss zijn ook super fijn, hebben ze ook kleinere varianten van die rond de 60 euro ofzo zijn.

Indd! Ik heb zelf ook een BabyLiss stijlang, zo’n wet & dry. 30 euro bij de kijkshop, voor mijn verjaardag gekregen :slightly_smiling_face: