Stijldansen

Hee,

Meiden, van mijn ouders moet ik later op stijldansen leren, Wat vinden jullie een goede leeftijd om er mee te beginnen? Zijn er meer meiden die dit moeten?
En hoe doen jullie dat met een danspartner?

xx.

Waarom MOET je?

Ik heb dit een paar jaar geleden (toen ik 13 was geloof ik) ook gedaan met een groepje, als je zelf een danspartner meeneemt, heb je een danspartner. En anders wordt je wel ingedeeld.
En eigenlijk is het best leuk hoor, ik heb twee vriendinnen die volgend jaar voor goud gaan dansen, dit is gewoon een sport voor ze.

Elke leeftijd is goed om ermee te beginnen. Hoe jonger je begint, hoe beter je het kan op latere leeftijd. Ik wou dat ik er eerder mee begonnen was.

Ik ben ermee begonnen toen ik net 16 was. Ik vind het echt super leuk! Ik heb geen danspartner, maar bij heel veel dansscholen hebben ze zogenaamde ‘sos’ dansers. Dat zijn dansers uit hogere groepen die dan mee komen lessen als extra ondersteuning.

13/14 jaar. Ik heb het zelf 4 jaar gedaan, ik vond het altijd heel leuk. Danspartner is per dansschool verschillend. Bij de 1 heb je geen vaste danspartner, bij de ander heb je meteen een vaste danspartner en bij sommige moet je na 2/3 jaar een vaste danspartner hebben.

omdat dat bij mijn algemene ontwikkeling hoort :stuck_out_tongue: , bij mijn vader valt heel veel onder algemene ontwikkeling, zelfs latijn,maar ik vind het niet erg hoor ,

ik ben btw 13

Beetje raar dat je op stijldansen moet… Ik zit er zelf niet op, maar het schijnt heel leuk te zijn.

Nog 1 ding trouwens, Latijn is saai. :stuck_out_tongue:

ja, ik weet het , heb al 2 jaar ervaring :stuck_out_tongue: , als het volgend jaar niet meer in mn profiel past, mag ik er mee stoppen

ups

Ik heb het ook gedaan! 3 jaar, heb zelfs wedstrijden gedanst (niet dat ik heel goed was, maar het was gewoon leuk).
Bij mijn dansschool moest je iets van 13/14 zijn ofzo om te beginnen. Het klinkt misschien heel saai, maar dat is het niet (bij mij iig niet).
Je hoeft geen vaste danspartner te hebben, vooral in het 1e jaar niet. Maar als je voor goud ofzo gaat dan is het wel steeds handiger om een vast iemand te hebben.

het lijkt me ook leuk, alleen ik durf niet in mn eentje :blush:

Vraag een vriendin mee. Deed ik ook :slightly_smiling_face:

oke ik probeer wel na de vakantie iemand mee te krijgen :stuck_out_tongue:

lijkt me wel leuk om te doen :slightly_smiling_face: ik zou zeggen begin er gewoon mee misschien vind je het nu harstikke leuk om te doen en wil je er beter in worden enzo dan kun je het beste altijd zo vroeg mogelijk beginnen ;] maarjaa je moet zelf weten waaarneer je wilt beginnen veel suc6 er nog mee ;]

Begonnen toen ik 14 was, 2 jaar gedaan en toen gestopt.

ik ga denk ik na de zomervakantie is kijken, Maar hoe deden jullie dat met danspartner

Ik doe het nu sinds 1 jaar, vind het erg leuk. Mn vriend heeft alleen 4 jaar moette zeuren totdat ik meeging, heb nu spijt dat ik niet 4 jaar eerder ben begonnen. Zo leuk is het :grinning:

ik wil ook op stijldansen.
alleen ik heb er de tijd niet voor
want ik zit elke dag van 8.15 uur tot 4 uur op school en het is ongeveer een uur fietsen, dus ik ben al van 7,15 tot 5 uur weg
dan heb ik ook nog een krantenwijk op woensdag en donderdag
en ik moet trainen voor korfbal op donderdag en op zaterdag een wedstrijd spelen
en ik ga waarscheinlijk volgend jaar ook nog kleine kindjes trainen met korfbal voor mn studielastuuren

en mijn vriendinnen houden niet echt van dansen geloof ik.
we hadden vorig jaar op school 1 kwartaal dansles en ik was geloof ik de enige die dat een beetje leuk vond (en dat was stijldansen)
aleen na 2 lessen moest ik weer mn enkelbanden scheuren (met gym, niet met dansen, maar ik had pas 2 lessen meegedaan) zodat ik niet meer mee kon doen:(

de tijd heb ik er wel voor, wat moet jij btw lang naar school ik meestal tot 2.10 of 3.10 en fiets 40 -50 minuten

Ik denk dat je er op elke leeftijd wel mee kunt beginnen (in onze dansschool is dat toch zo, maar ik woon in België dus hier heb je niet veel aan).
En voor danspartner, je vriendinnen of neven of nichten?