Stijldansen!

Heeyy mensjes!
Ik heb gekeken of hier al een topic over was maar ik kon helemaal niks vinden…
Ik heb dus een vraag! Ik zit zelf op stijldansen, ongeveer een jaar. En wat ik me nou afvraag, waarom zijn jullie begonnen? En met wie zijn jullie begonnen? (vriendje, beste vriend, anders…) Mijn vriend en ik zijn bijvoorbeeld begonnen omdat we naar het NK stijldansen (mijn nicht deed mee) zijn geweest en we alles zo ontzettend cool vonden dat we zelf ook op stijldansen wilden. Ik ben wel benieuwd hoe dat bij jullie zit! En voor de mensen die niet aan stijldansen doen, waarom niet? Omdat het jullie saai lijkt, of omdat jullie het eng vinden om eraan te beginnen? Let me know! Ik ben benieuwd naar jullie reacties! :upside_down_face:

UP!

Ik zit sinds afgelopen september op stijldansen en dans nu voor brons. Samen met mijn beste vriendin want we kunnen geen mannelijke danspartners vinden haha.

Ik heb gedanst, en ben begonnen op mijn dertiende en op mijn vijftiende ging ik ervan af omdat mijn danspartner stopte en
Ik er geen nieuwe kon vinden. Ik heb zelf de diploma’s brons, brons latin, zilver en zilver ballroom. Ik ging alleen op de sport en ben daar mijn destijdse danspartner tegen gekomen. En ben er op gegaan omdat het mij gewoon leuk leek.

Ik zit zelf al vanaf september op stijldansen en ik vind het echt geweldig! Ik dans met een jongen die al wel langer op stijldansen zit, omdat er gewoon geen jongens meer zijn die dat willen doen. Ik heb al Brons ster voor Latin en Ballroom. En ik ging op stijldansen omdat ik het al heel lang graag wilde doen.

Ik ben op mijn 12e/13e begonnen (in de brugklas) met mijn toenmalige beste vriend :slightly_smiling_face: Ik geloof door een aantal films die we gezien hadden. Heb 3 jaar met hem gedanst en ben toen een paar keer geswitcht.
Na 6 jaar had ik geen partner meer en heb ik online een partner gezocht :slightly_smiling_face: toen heb ik mijn vriend ontmoet! Haha. maar qua dansen zijn we niet zo’n goed koppel, en daarnaast werkt het gewoon niet om een koppel te zijn en daarnaast ook samen te dansen.
We hebben wel samen getraind voor C klasse (eerste officiele wedstrijdklasse met echte wedstrijdkleding ed) . We hadden om de week privé les en daarnaast trainden we zelf. Op gegeven moment zijn we gestopt omdat het gewoon te duur werd. En nu zou het wel weer kunnen maar hebben we er geen tijd meer voor.

Af en toe mis ik het wel, maar ik heb er vooral superleuke herinneringen aan :slightly_smiling_face:

Ik heb gestijldanst van mijn 14e t/m mijn 20e, hoogste niveau wat ik heb gedaan is topklasse, maar geen wedstrijden ofzo (achteraf wel jammer, maar zo goed was ik ook niet).
Dus jarenlang gedanst, met verschillende vrienden in de groep gezeten en de laatste paar jaar met een heel goede vriend gedanst. Het zijn echt zo’n beetje allerleukste herinneringen van mijn tienerjaren!

Ik ben er destijds op gegaan omdat mijn zussen het ook hadden gedaan en het me leuk leek. En er een aantal vrienden ook wel wilden.
Heb moeten stoppen eigenlijk doordat ik ging verhuizen voor mijn studie al stopte ik pas 2 jaar daarna… ben namelijk nog een jaar elk weekend naar m’n ouders gegaan en daar dansles gehad, en daarna een jaar in de nieuwe stad op andere dansschool geprobeerd, maar dat was gewoon lang zo leuk niet, dus daar ben ik mee gestopt.

Ik hoop het wel ooit weer te gaan doen (ze hebben nog een dansschool hier die hopelijk wel leuk is, en hopelijk dan met mijn vriend ook al moet ik dan onderaan beginnen) want ik mis het echt enorm.

Ik heb gestijldanst van mijn 13e tot en met mijn 18e. Mijn moeder heeft het vroeger gedaan en kwam met het idee voor mijn broer. Toen mijn broer net een jaar gestart was met stijldansen leek het mij ook heel leuk. Samen met twee vriendinnen van de middelbare school besloten we ook op stijldansen te gaan. En voor die periode in mijn leven was dat echt perfect! Een hoop leuke mensen leren kennen en ik had op de dansschool genoeg ‘verantwoorde’ feestjes op zaterdagavond voor die leeftijd toen.

Ik had een vriend van mij gevraagd als danspartner. Hij werd mijn danspartner, maar stopte na één jaar. Vervolgens leerde ik via stijldansen mijn ex-vriend kennen die toen mijn danspartner werd voor één jaar. Hij wilde alleen heel graag wedstrijddansen (en ik niet) waardoor hij danspartner werd van een vriendin van mij die dat ook wilde. Ik kreeg toen dus een jongen die toen al een goede vriend van mij was als danspartner (na veel gedoe, maar uiteindelijk pakte dat heel goed uit!)

Hij is toen voor drie jaar mijn danspartner geweest en dat was ontzettend leuk! Ik heb dus brons, zilver, zilver ster, goud en goud ster. Daarna ging ik studeren en besloot ik dat het tijd was voor wat anders, aangezien de meeste van mijn vrienden ook waren gestopt. Ik heb er nooit spijt van gehad dat ik toen ben gestopt, maar hoop het wel ooit weer enigszins op te pakken :slightly_smiling_face:

Ik doe nu aan stijldansen! Ik ben begonnen toen ik begon te studeren en ben toen bij een dansvereniging gegaan. Nu dans ik voor zilver samen met mijn vriend. :slightly_smiling_face: Hij heeft wel een aantal jaar meer gedanst (tot goud) met een andere danspartner, maar op zich was dat wel fijn omdat ik het zo beter kon oppakken.

Toevallig moet ik volgende week afdansen voor zilver, maar ik zie er ontzettend tegenop omdat de Weense Wals nou nog niet echt goed lukt … :’)

Ik ben op mijn 14e begonnen met dansen (ben nu 22). Toen was het (bij ons in de buurt tenminste) ook best wel populair onder de jongeren door programma’s als Dancing with the Stars enzo. Ikzelf ging eronder omdat mijn broer het deed en het mij ook erg leuk leek. Ik ben toen zonder partner begonnen, er werd ‘‘doorgedraaid’’ zodat je telkens met iemand anders danste.
Langzamerhand kreeg wel iedereen een vaste partner, en vanaf een bepaald punt werd er toen ook niet meer gewisseld van partner.
Ik heb een tijdje zonder partner gezeten en dat was echt heel stom want het is bijna onmogelijk om een nieuwe partner te vinden. Gelukkig dans ik nu weer met mijn oude vertrouwde partner en gaan we vanaf nu ook wat meer aan wedstrijden meedoen en proberen om te promoveren.