Stijldansen/danscursus.

Hallo dames!

Ik zit met een probleem, ik wil heel graag danslessen nemen, ik neig het meest naar stijldansen. Het probleem is dat ik echt een stijve hark ben, en dan voel ik me voorschut staan als ik daar ga dansen terwijl iedereen daar wel een beetje kan dansen.
Ik kan dus echt totaaal niet dansen, maar ik wil het heel graag leren.

Nu is mijn vraag: is het voorschut als ik dit soort lessen ga volgens terwijl ik het écht nog niet kan?

nee
je gaat op les omdat je het niet kanen het wilt leren
anders deed je wel mee aan een evenement als je het kon

Daar heb je toch lessen voor, om het te leren?
Ik weet niet of je ooit uit bent geweest, maar de meest wilde dansmove van 99% van de Nederlanders is ipv alleen maar stapjes opzij doen ook nog een stapje naar voren doen.
Het is het meest belangrijke dat je het leuk vindt om te doen, dan leer je het vanzelf :slightly_smiling_face:

Nee joh! Alle begin is moeilijk en je gaat op les om het te leren. Ook de leraren hebben het ooit moeten leren, niemand wordt dansend geboren.

Dankjulliewell!

Ik vind het dus heel stom omdat ik écht niet kan dansen. De meeste meisjes die ermee beginnen kunnen wel een beetje dansen, maar ik beweeg echt als een dwijl als ik dans.

Al aan gedacht dat je stijldansen ook met jongens doet? :stuck_out_tongue:
Dat zijn pas echt harken over het algemeen :stuck_out_tongue:
Ik heb ook een jaar aan stijldansen gedaan, vond het best leuk om te doen, maar de meeste jongens bakte er geen zak van en daardoor val je als meisje al snel een stuk minder op :stuck_out_tongue:

^ Hahaha, valt toch best mee xD

Nee ik vind niet dat je voor schut staat als je voor het eerst mee doet. Je moet toch ergens beginnen? Zolang je maar niet doet alsof je het kan… Ik erger me altijd zo aan dat soort mensen. Gewoon ervoor uitkomen dat je het voor het eerst doet en dat je nog helemaal geen ervaring hebt, lachen om je fouten en gewoon genieten!! Dan valt het niet op allemaal :wink:

Oh trouwens, om je beter te laten voelen over je danskunsten, wij moesten op een gegeven moment iets met een versnelling erin doen en ik had hakken aan. Vervolgens wilde ik weer afremmen, maar daar waren mn hakken het niet helemaal mee eens en ik ging echt vol onderuit :’)
Dus als het niet helemaal geweldig gaat met dansen, dan kan je je altijd nog bedenken dat je in ieder geval niet op je plaat bent gegaan met een man of 40 die ernaar keken :stuck_out_tongue:

Ik ben ook een ontzettende stijve hark, en ben toch op dansen gegaan. Je gaat er tenslotte op om het te leren, toch?

Hoelang heb je nu les? En kan je al beter dansen?

@derest, dankjewel voor jullie reacties!

Ik zit nog niet eens een jaar op dansen, en dan in een groep met van die meisjes die er al sinds hun 4de opzitten… En om heel eerlijk te zijn ja soms sta je voor schut maar echt niemand geeft erom, ik krijg juist vaak complimentjes dat ik mee durf te doen en dat ik het eigenlijk al best goed kan. Dus in het begin moet je er even aan wennen maar het is echt de moeite waard om die stap te zetten!

Het heet niet voor niks dansles, gewoon doen dus! :grinning:

Ik dans nu 5 jaar en ben ook begonnen als een stijve hark die nog nooit aan enige vorm van dansen had gedaan. Ondertussen dans ik wedstrijden en train in zo’n 15 uur in de week en vind ik het super leuk.

Gewoon doen, wie niet waagt wie niet wint. Je hoeft helemaal niet lening of flexibel te zijn hoor, uiteindelijk gaat het om de lol!