Stijl haar zonder hitte?

Hey!

heeft 1 van jullie goede tips/n goede manier om mijn krulhaar (redelijk) stijl te krijgen zonder hitte te gebruiken, en op zn minst een beetje de föhn…?

x

Ik heb ook krullend haar, en wat bij mij werkt (weet niet of dat bij jou ook werkt) is om het in een staart te doen, het voorste deel van mn haar te fohnen (dus niet dat je het deel bij je elastiekje en daaronder droogfohnt) en als dat droog is het elastiekje een stukje naar onder verschuiven en dan zo verder. Als het je niet lukt om het deel onder je elastiekje nat te houden, kan je ook een knot indoen, dat houdt het vocht beter vast, of je kan je haar weer nat maken.

http://www.beautygloss.nl…-je-vraag-220/#more-13808

Ik vraag me af waarom je het zonder hitte wilt stijlen…

Hitte is niet slecht voor je haar, wanneer je zorgt dat dit onder de 280 graden blijft.
Tot deze temperatuur kan je haar gewoon verdragen. Het ideaalst is een temperatuur tussen de 180 en 220 :wink: dat kan geen kwaad.

aangezien t niet goed voor je haar is. Als je je hand op n hete stijltang legt, doet dat tog pijn en t brand… is ds ook niet echt goed voor je haar. AB

Ik ben kapster in opleiding, en heb meerdere extensioncursussen gedaan.

Huid werkt anders dan haar, huid schroeit/verbrand sneller dan je haar.
Wanneer je in de zon zit, en je verbrand… is er toch ook nog niks mis met je haar ?

Wanneer je je haar voed met een shampoo/conditioner die het haar van binnenuit voed en er geen laag overheen legt om het te laten lijken alsof het is gevoed… en je je hitte materialen onder de 280 graden houd. Is er echt niks mis met je haar.

Zo moet je bijv. ook nooit zeggen ; knip de dode punten er maar af… Want als je een te letterlijke kapster hebt, ben je al je haar kwijt.

Wanneer het 1cm uit het haarzakje is, is het namelijk al dood :wink:

Woeps, laptop liep vast… dubbel gepost

ja klopt t is al dood, maar tog, mijn haar word er altijd flut van zegmaar:P

en ik heb al best droog haar, en heb iedere keer als ik het stijl dat t nog droger wordt…

Euhm ik heb geen idee hoe je je haar stijl kan krijgen zonder het te stijlen… Ik zelf heb anders slag in m’n haar, ik smeer dan zeg maar een spulletje in dat je ook wel bij de kapster kan krijgen en dan ga ik stijlen, is zegmaar spul dat je tegen het pluis kan gebruiken maar volgens mijn kapster beschermt het ook tegen het verbranden van je haar. :slightly_smiling_face:

ja ik had iets gezien,

wrapping.

maar dat werkt bij mij niet:P

fohnen

^met een fohnborstel en serum

Met serum?

ga ik dat s n keer proberen!