Stiekem op stap, doen of niet??

okee dit onderwerp klinkt echt heel dom maar ik zit wel echt in een dilemma dus ik dacht → topicje:D

maar ik ga zaterdag bij een vriendin vanmij slapen,
omdat haar ouders van zaterdag tot zondag ergens in groningen gaan slapen en ze dus samen met haar broers alleen thuis is.

nou kwam ze vandaag in een keer met het idee om stiekem met een van haar broers en een vriend van hem (die zijn 16) op stap te gaan.
Ik en zij zijn 15 en we mogen allebei nog niet op stap…
Ik vind het wel echt gezellig maar OMG als mijn ouders daar achter komen.
Wat moet ik doen?
Zal ik zeggen dat ik niet op stap wil vanwege mijn ouders, of zal ik gewoon scheit hebben en gewoon met ze mee gaan??
sorry haha ik zit er echt mee!

Niet doen,
straks ben je vertrouwen kwijt en dan kan je wel janken geloof me.

Ik zou het niet doen, zo lang hoef je niet meer te wachten tot het mag. maar op zich kan het denk ik niet eens zo heel veel kwaad.

als je eigelijk niet wil omdat je dan je ouders fuckt, moet je gewoon niet gaan.
je moet ook niet gaan omdat je geen nee durft te zeggen.

ik zou wel gaan, maar ik weet niet of dat het beste advies is om te geven.

Niet doen. De waarheid komt altijd boven water. En er is niks zo erg als het vertrouwen van je ouders beschadigen…

niet doen.
ik heb het 1 keer gedaan en ontzettende spijt van gekregen.
mijn ouders zijn er achter gekomen en ze vertrouwen me nu nog steeds niet 100% met uitgaan.
dus ik zou het echt niet doen als ik jou was, beter wacht je nog een jaartje tot je 16 bent :wink:

niet doen.
ouders komen er bijna altijd achter

Iedereen zegt niet doen haha. Maar je ouders stalken je toch niet? Die bellen heus niet als jij 's avonds bij een vriendin zit. Ik zou gewoon gaan, zelf ook vaak zat gedaan toen ik nog 15 was… Die broers vinden het goed dus die naaien je ook niet. Enige wat nog voor problemen zou kunnen zorgen is dat je kleding eventueel naar de rook ruikt, nou dan zeg je dat je bij iemand langsging die rookt of je gooit ze in de droger, dan ruik je het niet meer/veel minder. Mijn ouders zijn er iig nog nooit achtergekomen, maar je moet het zelf weten. Ik kan best goed liegen enzo…

Ik zou het niet doen, want als je ouders er achter komen dan worden ze misschien wel echt heel boos, en dan mag je voorlopig misschien een tijdje niet meer met vrienden afspreken of logeren ofzo of wat dan ook…! ik zou gewoon wachten tot je ouder bent, dan kan je nog vaak genoeg op stap! (:

niet,je gaat alleen maar een schuld gevoel hebben

hmm doe maar niet, als je ouders er achter komen zijn ze wel het vertrouwen in je kwijt, je kan er beter een leuk avondje met je vriendin van maken!

inderdaad, en je ouders komen er toch wel achter.

Conclusie : Gewoon niet doen. :tipping_hand_man:

Stiekem is sowieso gewoon niet doen.

Niet doen!
Geloof me, ze komen er toch wel achter.
Ik heb altijd het geluk gehad dat toen ik 14 was en zei dat ik uitging, de ene vraag van mijn ouders was; wiens ID ga je gebruiken.

Maar vriendin van mij is bijna 17 en mag nu net uit, en dan moet ze al 2u thuis zijn. En altijd ging ze stiekem uit, altijd kwamen ze erachter. Kun je na gaan, ben je 17 en mag je maar tot 2u weg. Dan begint alles net een beetje tot leven te komen.

En al kom je de avond wel door zonder dat je gesnapt bent, dan kan het maar zo zijn dat iemand je toevallig gezien heeft, of via een foto. En reken maar dat je kleren dan ook niet schoon ruiken hoor. En daar komt ze dan ook vast wel achter.

Kortweg, ik zou het gewoon niet doen.

dankjewel voor jullie reacties!
jullie hebben gelijk, ik hou dr zoiezo niet van om tegen mn ouders te liegen en dingen stiekem te doen, en ik heb net met mn zus gepraat en die zegt ook van echtnie doen! je kan het wel schudden met je op stap als ze erachter komen, dikke kans dat je ergens bij betrokken raakt of dat je iemand tegenkomt die het dan miss wel tegen pap&mam vertelle van; raad eens wie ik tege ben gekomen! ofzo. dus ik doe het maar gewoon niet, miss met mn ouders nog een keertje rond de tafel gaan zitten of ik af en toe met iemand mee mag.

+
-schuldgevoel
-niet meer uit mogen tot 18de als je word gepakt
-geen vertrouwen meer
-niet meer veel andere dingen mogen…

je kan het ook gewoon vragen,

doen (a)

ik heb niet alles gelezen, dus sorry als ik wat raars zeg xD

kun je het niet aan je ouders vragen? en dan tot een bepaalde tijd ofzo?
ik zou in ieder geval niet stiekem gaan!
je kan toch gewoon tegen die vriendin zeggen dat je niet mag, bij wijze van omdat het op zo’n korte termijn is. en dat je een andere keer wel mag ofzo?

succes ^^
ik ga met carnaval met vriendinnen maar weet niet of we binnenkomen want niemand is 16 -__-’

mwehe, ik zou het doen, ik heb het ook wel eens gedaan, het was niet uitgaan, maar ergens heen gaan terwijl het niet mocht en ze zijn er nooit achter gekomen en ik voelde me niet echt schuldig en anders was het heel kort :’)