stiekem mascara opdoen..

Haii,
ik heb eenbeetje een probleem met makeup.
Ik zit in 3vwo &ik mag geen mascara of andere oogmake-up op naar school,
terwijl ik me veel zekerder voel met mascara, iedereen zegt dat dat me mooier maakt, plus ik voel me gewoon écht lelijk zonder.
Dus doe ik wel iedere dag mascara en eyeliner op naar school (mijn moeder is er smorgens niet) en haal het er na school met een watje en makeupremover af.
Soms is het er niet goed af en ziet ze dat ik mascara op had dus dan flipt ze helemaal. Ik heb al duizend x met haar erover proberen te praten maar het wérkt gewoon niet.
Ik wil natuurlijk niet liegen tegen mijn moeder maar als zij er zo over denkt kan het voor mij niet anders.

Het probleem is dus dat ik makeup op wil, maar daarvoor wel moet liegen tegen mijn moeder, en dat wil ik ook niet. Ik kom er zelf niet uit dus misschien hebben jullie wel een middenweg.
Geen haatreacties pls. Alvast thnx.
X.

Ik zou het gewoon opdoen. Dit stiekem doen is toch ook niks?

Ga gewoon eens echt met je moeder voor een goed gesprek zitten. Vraag haar rustig te blijven en jouw uit te laten praten. Leg uit waarom je make-up wilt dragen, en dat heus niet zo`n plamuurlaag hoeft te zijn.

edit: En vraag haar waarom ze het zo erg vind. Als je dat weer en als jullie allebei rustig blijven kunnen jullie vast tot een oplossing komen.

Hmm lastig, wat heeft je moeder er dan tegen? Ik bedoel, zolang jij gewoon een normaal dun lijntje zet en je geen spinnepoten boven ogen hebt zitten snap ik het probleem van je moeder niet xD?

Gewoon stiekem op doen en dan na je laatste lesuur het er op school heel goed afhalen… Als je het thuis doet kan je moeder misschien nog die watjes etc. vinden?

Mag bruine mascara ook niet? Dat ziet er al natuurlijker uit [als je donker haar hebt tenminste].
Heb je eigenlijk al eens aan je moeder gevraagd waarom het niet mag van haar?

Vraag je moeder waarom het niet mag.

Gewoon een goed gesprek met haar voeren, iig geen jammer/zeur-gesprek.
Een echt goed gesprek, zodat je weet waarom je moeder deze mening heeft, want dan pas kun je er wat aan doen.

Misschien vind ze het te sletterig? Dan kun je samen met je moeder iets uitzoeken wat voor jullie allebei oké is?

Weet je waarom het niet mag? Anders kan je daar dan een ‘antwoord’ op verzinnen, waarom je het wel zou moeten mogen.

misschien heb je hier wat aan:
vraag eens of zij vroeger make-up opdeed?
miss mag het dan wel. I dont now.
Maar weet je ook al waarom?

Ik mocht dat ook niet, maar ik deed het gewoon elke dag, ookal werd ze heel erg boos. Na tijdje zei ze niks meer.

Ik ben ook wel benieuwd waarom dat niet mag van je moeder.
Inderdaad; voer een goed gesprek! Of hebben jullie dat al gedaan?
En misschien als je je moeder laat praten over haar jeugd kan je ook naar make up vragen, en misschien ziet ze dan in dat het helemaal niet zo erg is.

misschien moet je ook eens een gesprek over je vriendinnen beginnne.
wat ze allemaal doen en dat ze ook make-up ophebben enz.

[i]vraag even waarom t niet mag,
misschien denkt ze dat jij je lelijk voelt zonder,
heeft ze vroeger zelf veel last gehad van haar ogen door verkeerde make-up,
of is ze bang dat jij een hele laag makeup gaat dragen.

als je weet wat haar gedachte erachter is kun je het misschien begrijpen,
of juist een goed gesprek erover hebben.[/i]

Je kunt ook proberen om in overleg met haar wel iets geschikts te vinden voor je ogen. Dus in plaats van eyeliner en mascara alleen mascara. Of dat je een mooi witte of roze oogschaduw samen met haar uitzoekt. Vaak helpt het als je haar er een beetje bij betrekt en misschien gaat ze het dan zelf ook weer leuk vinden.

Maar bedenk wel dat je met make-up op niet anders bent en zowel met als zonder er mag zijn en mooi bent! Dus niet meer zeggen dat je lelijk bent (A)

Ik heb er al heel vaak met haar over gepraat,
zij droeg vroeger geen makeup en doet dat nu ook nooit.
Ze vindt dat ik er te jong voor ben en verder zegt ze: ''nee is nee
dus hou erover op met je grote mond, of zoiets dergelijks.
Ik heb ook bruine mascara opgedaan soms, maar dat vind ze ook niet goed.
Ook al is het niet zichtbaar, het gaat haar gewoon om het principe dat ik geen mascara op mag.
Mijn vriendinnen heb ik ook al vaak als argument gebruikt, zovan, ik ben de enige van de klas die geen makeup draagt, zij mogen het toch ook…
Maar dan zegt ze: dat hun ouders ervoor kiezen om hun dochters op te voeden alsof t een webcamgirl moet worden moeten zij weten…

:S
thnx voor jullie reacties tot nu toe<3
@Leonietje888 nee ik ben ECHT lelijk ;p

Vind het wel raar… dus omdat jouw moeder geen make up droeg en draagt wil ze dat jij het ook niet doet?
Wat nou als je het gewoon toch doet? Kijken hoe ze reageert…
Ze kan het je moeilijk ‘verbieden’ vind ik…

Wat een onzin dat je het niet mag.

En mascara maakt je heus niet knapper als je vertieft lelijk bent.
Let op: ik zeg niet dat je vertieft lelijk bent.

Of anders kun je een beetje vaseline of iets op je wimpers doen! en je kunt ook een wimperkruller gebruiken dan heb je toch een beetje een mooi effect…en het is geen make up :slightly_smiling_face: