stiekem een vriend

Ik heb een vriend maar durf het niet tegen mijn ouders te zeggen omdat hij donker is. Mijn ouders willen namelijk echt niet dat ik een donkere vriend krijg. Ik had al eerder een keer een donkere vriend en toen ze daar achterkwamen mocht ik hem niet meer zien. Iemand tips om dit geheim te houden?

xx

Je zal het ze uiteindelijk toch moeten vertellen.

Ik zou gewoon tegen je ouders zeggen dat je een vriend meeneemt naar huis. Dan gewoon doen alsof het een ‘gewone’ vriend is, dan zien ze vanzelf wel dat hij aardig is (tenzij hij dat niet is natuurlijk).
En later kan je dan zeggen dat hij je vriend is.

Ga uit huis onder het mom van ‘ik houd niet van racisten’

Het lijkt me niet zo heel moeilijk om het geheim te houden. Ookal vind ik het best wel onaardig van je ouders dat als hij donker is, hij niet je vriend mag zijn. Probeer gewoon niet heel opvallend veel te sms’en, en heb een vriendin in gedachten die je kunt noemen als ze vragen wie je een bericht stuurt.
Veel succes.

Praten is makkelijker als doen maar je moet het tch een keer doen.
Succes!:wink:

Hmm, ik vind dat een erg racistische gedachte, maargoed. Ik zou het toch maar vertellen, maar wel met goede argumenten en voorzichtig. Als je echt van hem houd zouden ze dat toch niet kunnen verbieden? En ze zouden er volgensmij toch wel achter komen, vroeg of laat. Of in elk geval; als je ooit iets sirieus wilt(denk aan verloven enz), zou je het ze sowieso moeten vertellen. Succes.

Ik vond het idee van JustxDreaming wel erg goed…
Zeg gewoon dat het een klasgenoot is die je helpt met je wiskunde ofzo… dan zeggen ze vast, wat vriendelijk dat hij je wilt helpen, en na een tijdje zeg je gewoon dat er iets tussen jullie gegroeid is! Dan valt het misschien niet zo rauw op hun dak!

ik zou het gewoon eerlijk zeggen. Als ze er moeite mee hebben, dan is dat hun probleem, laat ze maar lekker close-minded zijn. Ik bedoel, het is niet alsof ze je echt kunnen weerhouden van iemand te zien? Wat gaan ze doen, je vastketenen aan de muur?