Stiekem een navelpiercing laten zetten

Haayy ik ben 14 en ik wil heel graag een navel piercing van mijn ouders mag het niet ik mag pas een piercing op mijn 18 maar liever gwn niet ik zoek dus een piercer die zonder toestemming van de ouders toch een piercing laat zetten HELP MEE!!!

Suck it up en wacht!
14 is heel jong.
Hoelang denk je er wel over na om een navelpiercing te zetten?

Wat denk je wat je gaat doen als je ouders zien dat je TOCH een navelpiercing hebt gezet?

Denk je: ‘OH, ze heeft het toch gezet, laat maar we gaan haar TOTAAL niet straffen!’

en asjeblieft, waag het niet in je hoofd te halen om het allemaal ‘zelf’ te doen.

Ik las de titel en dacht meteen, nee!
Luister gewoon naar je ouders aub en hoe wil je het überhaupt verborgen houden voor je ouders? Die gaan dat sowieso zien en wat denk wat ze dan gaan doen?

Ga geen dingen stiekem achter de rug van je ouders doen, nee is nee. Wacht gewoon lekker vier jaar joh. Bovendien komen je ouders er waarschijnlijk toch wel achter als je het stiekem doet.

Officiële piercing-shops piercen niet als je onder de 16 bent zonder de toestemming van je ouders. Je zou dus al naar iemand die geen officiële vergunning kan hebben gaan. Deze hebben vaak ook geen erkenning van de GGD, dit betekend dat de piercers zorgvuldig te werk gaan. Het kan dus zijn dat je piercing slecht gezet word, en dat ie sneller gaat ontsteken. Dat wil je toch niet??
Op mijn 14e wou ik altijd enorm graag een wenkbrauwpiercing. Thank god dat ik dat niet heb gedaan, want nu vind ik het echt helemaal niks. Mijn tip is dus ook om echt te wachten tot je 16e, omdat het dan officieel mag, en er dan goed met je ouders over te praten als je het nog steeds graag wilt.

Gewoon lekker wachten tot je 18 bent. Het is ook niet niks een navelpiercing, vind ik.

Neem gewoon een paar leuke oorbellen.
Je bent 14! Net uit het ei!
Luister gewoon naar je ouders. Dat moet ik nog steeds doen en ik ben 22 :wink:
Je ouders zeggen niet voor niets dat je moet wachten tot je 18e.
Bovendien leef je bij hen thuis, dus zul je gewoon moeten accepteren dat dat de regels zijn. Dan is het ook nog verboden om mensen onder de 16 te piercen zonder toestemming van ouders/verzorgers.

Ik snap best dat je heel graag een navelpiercing wil, maar je mag pas legaal gepierced worden vanaf je 16e mèt toestemming van je ouders. Geen enkele piercer zal dus een navelpiercing bij je laten zetten. Het mag dus niet alleen niet van je ouders maar ook niet van de wet… Mocht er wel eentje zijn die dat wil doen dan kun je er direct vanuit gaan dan moet je die niet vertrouwen… zo een gaat het hem alleen om het geld en niet om de veiligheid van degene die hij pierct. Het beste wat je kan doen is nog twee jaartjes wachten, en als je je volwassen gedraagt kun je je ouders misschien wel over halen om op je 16e met hun toestemming een navelpiercing te laten zetten :slightly_smiling_face:

Ik zou het niet doen,ik snap wel dat je dat heel graag wil. Het is natuurlijk ook heel erg cool om zo’n piercing te hebben,maar je bent nu nog te jong om na te denken over wat je echt wil. Wat als je het nu zou doen? Dan zou je er misschien later spijt van krijgen. Als je 18 bent kan je beslissen of je het wel of niet wil doen. :sob::muscle: