stiekem afvallen

hey girls,

ik heb een vraag, ik ben 1.65 en ik weeg 64 kg volgens mijn bmi is dit gezond voor mijn lengte maar 66 kg is al te zwaar dus ik wil graag wat meer speling hebben in mn gewicht etc. kortom ik wil graag nog wat afvallen, mijn streefgewicht is 55 kg. Mijn moeder vindt eigenlijk dat ik al genoeg afgevallen ben (zit nu in de 3e klas in groep 8 woog ik 75 kg). Maar ik ben nog niet blij met mijn lichaam etc. Hebben jullie tips om stiekem af te vallen?

edit; geen ondergewicht, had verkeerd gelezen.

Maar 9 kilo afvallen terwijl je een gezond gewicht hebt? Waarom?

Dan heeft ze echt geen ondergewicht hoor? Ik ben iets kleiner en ongeveer even zwaar en ik heb een bmi van 21.

thanks voor de reacties :blush: ik wil afvallen omdat ik niet tevreden ben met mijn buik en bovenbenen

Als je niet tevreden ben over je buik en bovenbenen, zou ik die d.m.v. sport een aantal keer per week trainen(niet elke dag, je lichaam heeft ook rust nodig om te herstellen). En voor de rest goed blijven eten, maar koekjes/frisdrank ect. schrappen.

Dat is niet waar. Bij stiekem afvallen gaat bij mij ook wel een alarmbelletje af.

hey ik wil echt geen ongezond gewicht behalen ik wil gewoon minder vet op mijn buik en bovenbenen maar zoals in de reacties ook al genoemd wordt kan ik dan beter wat meer gaan sporten dus dat ga ik zeker ook doen! verder, mijn moeder is nogal stevig gebouwd dus ze vindt sowieso al snel dat ik ‘te dun’ ben terwijl mijn vader gewoon een normaal postuur heeft en het prima vindt dat ik nog wat fitter wil worden dus ik zit een beetje tussen 2 mensen in. x

hey, ik wil de boel echt niet bedonderen vandaar inderdaad ook de titel, ik wil gewoon nog wat meer spieren en minder vet maar dat kan natuurlijk ook in de sportschool bereikt worden dus, ik heb het een beetje dom verwoord :blush: thanks voor je reactie x

Ik vind 10 kilo afvallen terwijl je een gezond gewicht hebt niet realistisch. Dat is wel erg veel, 5 kilo vind ik realistischer. Ik vraag me ook af hoe oud je bent, want als je nog jong en daardoor ook in de groei bent kan er nog een hoop veranderen in je bouw.

Ik zou als ik jou was je focus dan verschuiven naar ‘gezonder’ leven, dus minder frisdrank en koekjes en 30 minuten bewegen per dag. Grote kans dat je vanzelf afvalt.

Je zegt ook zelf dat je meer spieren wilt en minder vet. Spieren zijn zwaarder dan vet. Als je gaat trainen heb je dus zelfs kans dat je aankomt, terwijl je minder vet hebt. Dan zegt je gewicht ook maar heel weinig. Probeer je niet teveel te richten op een streefgewicht.

Je hoeft niet af te vallen maar je moet gewoon kracht training doen (+beetjecardio). Dan word je buik strakker, je benen strakker etc. Gewoon minimaal 3x per week trainen en als het kan 4/5x, gezond eten en veeeeeeel water drinken. Zoek op youtube workout video’s er zijn er heel veel en alles kan je gewoon in je kamer doen en je hebt ook geen spullen nodig ofs. Good luck!

4 of 5 keer? Dan ga je wel echt hard hoor… Zoiets moet je ook opbouwen en daarbij komt ook nog dat ik voorstander ben van hulp bij het sporten (bijvoorbeeld in een sportschool), zodat je geen blessures krijgt. Teveel water is ook weer niet goed voor je (ik weet verder ook niet wat je onder veeeeeeel water verstaat).

ik snap je heel goed hoor meid
even een voorbeeld.
Mijn ex was als kind veeeel te zwaar (85 kilo bij een lengte van 1.55)
en woog toen hij iets met mij kreeg 87 kilo met een lengte van 1.88.
Maar bij hem was er geen spier te bekennen dus ik vond eigenlijk dat hij er een beetje op mocht gaan letten gezien ik zag dat hij flink zwaarder aan het worden was.
Zijn moeder reageerde heel fel dat hij best een kilo of 10 mocht aankomen. Wat ik niet echt gezond vond voor een jongen die bijna geen spiermassa heeft.
ze was gewoon zo gewend dat hij heel veel overgewicht had, dat hij enorm slank was in haar ogen.

probeer gewoon wat minder op te scheppen en wat meer groenten ipv aardappelen/pasta/rijst.
ga ook niet te ver want je bent nog in de groei

Ja klopt ze moet het wel opbouwen maar 4/5x is gewoon normaal hoor, ik doe zelf altijd 2xcardio, 3xstrenght en drink 2/3 liter per dag en dat is best veel voor sommige en veel water is helemaal niet slecht weet niet waar je dat vandaan hebt.

Gemiddeld gezien is ongeveer 1,5 liter water per dag drinken normaal/gezond, maar de bronnen kunnen daarin verschillen. Je moet meer water drinken als je meer gaat sporten en dat kan al gauw een liter meer bedragen. Maar jij had het over veeeeeeel water, dan lees ik 5 liter. Teveel liter water is wel slecht. Dit is de eerste en meest betrouwbare bron die ik kon vinden hier neergezet, maar er zijn vast betere en betrouwbaardere onderzoeken te vinden: http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/trefwoord/vocht.aspx

Ik vind een heel verschil in zitten tussen 5 keer per week naar de sportschool gaan en daar een vol uur te trainen en thuis elke dag even een set van 15 minuten doen. Gewoon op z’n minst dertig minuten per dag bewegen, fietsend naar school, lopen en daarnaast eventueel wat sit-ups en simpele krachtoefeningen moeten voldoende zijn voor deze meid.

Ik heb geen zin in een discussie, met veeeeeeel water bedoel ik natuurlijk niet 5 liter neem alles niet zo letterlijk. 2/3 liter water is wel genoeg, meer is idd slecht. En ja het licht er meer aan wat voor resultaten je wilt als je gewoon normaal in shape wilt blijven is 30min wel genoeg maar als je alles echt strak wilt hebben dan is 5x trainen gewoon normaal maar zij moet het dan wel eerst opbouwen ik denk wel dat je gelijk hebt dat ze dat niet wilt hahah

Dat is normaal voor iemand die uit de groei is en al een tijdje bezig is met sporten. Gezien haar leeftijd is dit echt niet heel verstandig om zo vaak krachttraining te doen. Naast het feit dat dit eigenlijk nog met begeleiding moet op die leeftijd.

Ik snap je punt hoor, maar het is niet een heel passend advies voor een meisje van die leeftijd. Wel kan ts inderdaad beter gaan sporten ipv fanatiek bezig gaan met afvallen. Stiekem gaan afvallen is sowieso al niet echt een heel fantastisch idee.

Sorry no hate maar ik ben net zo oud als haar hahah omdat ze in de 3de zit schat ik dat ze 15 is, en ik ben vorige week 16 geworden xp. Ik heb nooit begeleiding gekregen ik zit ook niet op de sportschool, sinds ik 14 was deed ik alles in mn kamer en sommige dingen buiten. Ik heb alle info van internet en youtube helpt me ook heel erg. Ik heb geen geld voor de sportschool lol. Maar ik ben er wel mee eens dat ze eerst rustig moet beginnen, opbouw.

^ dat jij het hebt gedaan betekent niet dat het goed is. Je moet dan nog begeleiding krijgen om te zien welke oefeningen je mag doen. Je zit nog volop in de groei dus hard sporten is dan niet goed.

Jaa dat kan wel kloppen ik ben ook niet echt een expert maar ik heb er niet echt last van, geen klachten ofzo.

Je geeft aan niet blij te zijn met je buik en bovenbenen, maar wie zegt dat je dat wel bent als je 55 kilo weegt? Zoals anderen hier ook al aangeven zou ik vooral niet teveel bezig zijn met dat getalletje, want dat is duidelijk niet het belangrijkste! Door af te vallen worden je buik en bovenbenen niet per se strakker…

Probeer gezond te eten, dus niet te veel maar ook zeker niet te weinig en gezonde producten. Groenten mogen altijd en ook veel maar vergeet ook niet de andere belangrijke voedingsstoffen. Ook niet meer eten na 8 uur 's avonds (doe ik tenminste). Daarnaast zou ik maximaal 3x per week sporten (om de dag, je spieren hebben ook rust nodig), cardio en krachttraining. Je zult merken dat je na een aantal weken strakker in je lijf zit en dat dat ook al een groot verschil maakt. Nogmaals, focus je niet op dat getalletje want er is geen garantie dat jij je met dat getalletje van 55 wel goed in je vel voelt; met als gevolg dat je maar wil blijven afvallen omdat je denkt dat het met een kilo eraf wel beter is…