Stiekem aan de pil?

Hey, ik zit al heel lang met een probleem.
Ik wil heel erg lang al aan de pil, omdat ik last heb van zware ongesteldheid.
Ik raak altijd heel veel bloed kwijt en voel me meestal helemaal futloos.
Ook ben ik altijd heel onregelmatig ongesteld (áltijd op vakantie),
dus ik baal altijd als een stekker.
Maar het probleem is, ik mag niet aan de pil van mijn moeder.
Ze denkt dat het slecht voor je is, en ze denkt dat ik aan de pil wil omdat ik dan zorgeloos met jongens naar bed kan, maar dat is dus echt niet mijn bedoeling.
Ik heb al 90384092 keer gesmeekt of ik aan de pil mocht, maar het blijft nee. Pas vanaf mijn 18e. Ál mijn vriendinnen zitten aan de pil… zó frustrerend!
Daarom wil ik zelf naar de dokter gaan om stiekem aan de pil te gaan. Maar als ik naar de dokter ga, en die pillen meekrijg, hebben ze daarbij een geheimhoudingsplicht? En komen mijn ouders er niet achter? Ik ben namelijk nog 15… Over 2 maanden 16, maar ik ga over een maand al op vakantie.

Weet iemand hier iets over? Of is hier al een soortgelijk topic van? Zou me echt helpen!

Ga met je moeder naar de dokter en laat die het haar rustig uitleggen. Je zou opzich zelf naar de dokter kunnen gaan, maar dat vind ik een beetje lullig tegenover je moeder. Of het ligt aan mij, want ik vind het echt vreselijk om tegen mijn moeder te liegen en ik doe het daarom ook niet.

Ik vind het ook vreselijk om tegen mijn moeder te liegen, maar ze wil niet eens met me meegaan…

Probeer haar mee te krijgen naar de dokter! Want als je elke dag een pil slikt, valt dat echt wel op!

Dat krijg ik écht niet, ik heb alles al geprobeerd… Dus er zit niks anders op… Ik neem aan dat 3 paracetamols op een dag en dat een week lang ongezonder is dan elke dag de pil… Maar alsnog, wil ze niet dat ik aan de pil ga… absurt toch ?!

Je zit wel echt met een probleem, maar ik zou het inderdaad niet stiekem doen, veel kans dat je betrapt word.

Ja, echt heel stom van je moeder, ik snap je gevoel.

Oh ik vind die vooroordelen van sommige ouders zó verschrikkelijk he.
“Je gaat aan de pil, goh dan ben je de grootste slet van de stad.” Halllllleluja.

Dit moest er even uit, zie het maar als een up.

Echt he, ik ben dat echt nog niet van plan, ik heb nog niet eens een vriend dus ik snap het hele probleem niet…

Ik zou het gewoon doen als ik jou was. Je kan anoniem aan de pil zonder dat je ouders erachter komen (via hun dan), maar je moet je wel ‘open’ staan voor de reactie van je moeder als ze erachter komt.

Ook als je pas 15 bent? Dit ga ik denk ik echt doen… Het kan gewoon niet meer langer!

Je kan trouwens beter Alive Feminax gebruiken i.p.v. paracetamollen, dat werkt een stuk beter. Alleen zijn die doosjes wel vrij duur.

En als ik jou was zou ik het wel doen. Alleen dan moet je inderdaad wel openstaan voor de reactie van je moeder wanneer ze erachter komt. Maar wat een onzin zeg, mijn moeder wou juist dat ik aan de pil ging voor mijn menstruatieklachten.

Ja het is inderdaad erg fustrerend. Ik ken echt geen één vriendin die niet aan de pil zit. Op eentje na dan, want ze word er dikker van terwijl ze af wil vallen. Maar het liefst wil haar moeder ook dat ze aan de pil gaat. Ik ga maandag meteen een afspraak maken!

Ik hoop voor je dat je niet “betrapt” word aangezien de kans nogal groot is.

ik had de pil eerst ook zonder dat mijn moeder het wist (niet omdat het geheim was, maar via mn vader, ouders zijn gescheiden) en toen ze ze op mn kamer zag vond ze het prima. Maar toen ik een keer naar de huisarts ging voor iets anders waar mn moeder bij was had hij het gewoon over mijn pil. beetje slecht als ze het echt niet had mogen weten. Dus zorg er dan voor dat je moeder nooit mee naar de huisarts gaat om zoiets te voorkomen.

Als een van je vriendinnen ook aan de pil zit met het zelfde probleem laat hen dan met je moeder praten. Desnoods de moeders van hun.
Ook kan je misschien telefonisch je dokter met je moeder hierover laten praten.
Probeer ook zo veel mogelijk informatie te krijgen over de pil.

Anders als het echt niet meer kan, ga je zelf naar de dokter. Die heeft een zwijgplicht en kan dus niks tegen je ouders vertellen.

Vind het wel echt belachelijk van je moeder.

Al zal het wel om seks zijn is het je eigen zaak. En is het toch beter dat je er wel met je moeder over kan spreken?

Veel succes meid! Ik hoop dat het lukt!

Heel erg bedankt iedereen!!

up

Je hebt trouwens wel kans dat je ouders erachter komen, ligt aan je verzekering. Je pil zit namelijk niet meer in het basispakket, dit was vroeger wel zo. Je krijgt dus wel een rekening thuisgestuurd.