Stiefvader.

Hoi meiden.

Ik zit al een hele tijd met iets, en ik heb dus echt totáál geen idee wat ik er mee moet. Zo’n 8 jaar geleden zijn mijn ouders gescheiden. Drie jaar later kreeg mijn moeder weer een vriend, en daar is ze nu nog steeds mee. Mijn probleem is dus, dat hij me alleen maar kleineert, en uitscheld, en mijn moeder daar niks aan doet. Vannacht was ik te laat thuis, hij kwam helemaal tierend naar beneden, en schold me uit voor tyfushoer, en lelijk wijf, en dat mijn moeder zich moest schamen voor me. Da’s niet eens alles… Hij scheld me ook vaak uit voor vet varken, en lui kreng. Gelukkig is hij er alleen in het weekend, anders word ik écht serieus gek.

Weten jullie misschien iets… wat ik kan doen want ik ga hier langzamerhand aan onderdoor.

Awh ):
Ik weet het niet, up :frowning_face:

Weet je moeder dit? Ik snap dat ze van hem houdt, maar ze hoort het wel voor jou op te nemen. Als ze dit niet weet ; Vertel het haar! Als ze het niet weet, vind ik het erg slecht van haar.
Heb je nog contact met je vader? Vertel het hem dan eens!

Sterkte! <3

Ga met iemand praten in school of met je moeder. Dit mag écht niet en vooral omdat hij de vriend van je moeder is. Tel tot 10 als hij weer iets zegt en negeer het…

Ah dat is kut.
Weet wat het is, mijn stiefpa is ook zo klootzak.
Ik probeer het altijd maar te negeren of dan ga ik op m’n kamer zitten.

Idd sterkte !

Lastig Jess.

Heb je niemand op school waar je bij terecht kunt? Meestal kunnen die mensen ook heel veel doen. Ik heb zoiets alleen meegemaakt met mijn eigen vader, dus die was er wel constant. Gelukkig kan ik het met de nieuwe vriend van mijn moeder wel goed vinden.
Maar… op school kunnen ze je vast wel helpen, dat zij het misschien met je moeder bespreken als je dat zelf niet kunt / wilt, of ze niet naar jou luistert.

Kan je er met je moeder over praten? Want het lijkt me een lastige situatie.

Oh, ik zou hem zo flippen. Ik heb het sowieso niet op stiefvaders. :’) Ik zou met je moeder gaan praten.

Dat is juist het lastige meestal. ^
Haar moeder houdt van hem. De meeste willen zulke dingen niet zien.

ik zou met je moeder hier over praten, leg uit hoe jij je voelt en dat je het volhoudt zo, als zij je serieus neemt kunnen jullie misschien met zijn drieeën erover praten, en dan leg je het hém ook uit, vraag je waarom hij je uitscheldt en kleineert, en zeg dat je dat niet wilt hebben en het absoluut niet nodig is. als ze je niet serieus neemt kun je ook proberen met een andere volwassene (tante? oma? mentor?) met hem te praten, anders misschien bjz bellen en advies vragen?

Wat gebeurd als je terugscheld.
Ik zou het tegen mijn vader zeggen als je daarmee nog contavt hebt.
Of een familielid bijv je oom of tante.

Gewoon die mafkees je huis uit donderen klaar. :wink: