'stiefneefje'

Ik heb een vraag/situatie en ik vraag me af wat jullie zouden doen want zelf weet ik het eigenlijk niet. Mijn oom is laatst getrouwd met zijn 2e vrouw. Zeg maar mijn stieftante. Ik kan goed met haar opschieten. Ze heeft een zoon en ik vind hem echt heel leuk. Hij mij ook, dat vertelde ze mij. Of ja, ze weet niet dat ik hem leuk vind maar ik hoorde wel van haar dat hij mij leuk vind. Ik heb het hem verder nog niet laten blijken en ik weet ook niet of ik dat moet doen omdat ik het een beetje raar vind. Het is geen echte familie maar het is wel mijn ‘stiefneefje’ dus het blijft toch een familiegevoel maar aan de andere kant vind ik hem heel leuk. Bovendien lijkt het me heel raar om met hem samen te zijn omdat mijn oom dan mijn schoonstiefvader ofziets wordt en het is gewoon een beetje ingewikkeld allemaal. Ik weet niet goed meer wat ik moet doen… Mijn stieftante zei wel toen de hele familie erbij was dat ze het helemaal niet erg zou vinden als wij iets zouden krijgen, ze zou het zelfs leuk vinden. Dat was wel een awkward moment haha maar nou weet ik het dus helemaal niet meer. Wat zouden jullie doen?

Doe moeilijk, als zelfs je tante gezegd heeft dat ze het leuk zou vinden als jullie wat krijgen, wat is dan het probleem? Ga er gewoon voor.

hmm, ja het kan. Lijkt me wel heeeeel awkward als het dan uitgaat?

Als je zelf denkt dat je er zelf gekloot en ongemakkelijkheid mee krijgt niet doen.

Ja tuurlijk het is geen echt probleem maar toch lijkt het me heel vreemd als mijn oom een soort van schoonvader wordt en ik weet niet zeker of ik dat wel wil.
En inderdaad ook ongemakkelijk als het uitgaat maarja daar reken ik maar niet op.

Hoe oud ben je trouwens?

16

Het is geen echte familie, dus ik zou je er niet door laten stoppen… Het zal misschien ongemakkelijk zijn, maar hé, als het liefde is, en je bent jong… Why not.

Als zij al zegt dat ze er geen probleem mee heeft… Ik zou het denk ik gewoon doen.

dr is niks ergs aan enige probleem kan zijn dat als het na een tijd uitgaat dat je hem toch op verjaardagen ziet ect

Als je het enigszins kan vermijden, doe het dan niet… Niet omdat het familie en blablabla zou zijn, maar omdat er een grote kans is dat er problemen van gaan komen die moeilijk op te lossen zijn. Maar als jullie allebei nu zo verliefd zijn dat je het niet kan helpen, ja dan moet je er gewoon voor gaan.

Ik zou het niet doen, het is aangetrouwde familie dus familie
Ik zou het ook niet fijn vinden om daar thuis te komen als ‘‘de vriendin van’’ terwijl je gewoon het nichtje bent zegmaar

^ Ben het met haar eens…

Jullie zijn geen bloedverwanten, ga ervoor! Anders laat je misschien wel een kans liggen op een hele leuke en goede relatie! :slightly_smiling_face:

Het valt altijd te proberen!