Stiefmoeder

Oké ik moet het echt even kwijt, volgens mij is het een lang verhaal dus als je het leest, bedankt.

Mijn ouders zijn al heel erg lang gescheiden, mijn vader is ongeveer nu 4 jaar bij zijn 3de vrouw en toen ik hoorde op het begin dat ze gingen verhuizen naar een groter huis had ik besloten dat ik ook bij hun wou wonen omdat ik het niet leuk bij mijn moeder vond.
Het eerste half jaar was hardstikke gezellig, mijn stiefmoeder had werk en mijn vader ook. Na dat half jaar werd ze werkloos en begon het gekloot. Ze was vaak boos en wordt overal boos om op mij. Eigenlijk is het nu ongeveer al 3 jaar zo.

Mijn punt is eigenlijk dat mijn vader het bijna nooit voor mij opneemt. Altijd eerst naar haar verhalen hoort en dan pas naar die van mij en toch altijd het met haar eens is. Als hij erbij is en ze loopt te zeuren dan trekt hij wel altijd zo’n gezicht van ‘trek je er maar niks van aan’, maar hij zegt er niks van!

Hij weet volgens mij ook echt wel dat het echt niet goed gaat tussen mij en mijn stiefmoeder maar wil het niet echt onder ogen komen. Ik heb het er over gehad dit schooljaar om na dit jaar op kamers te gaan maar heb hele andere redenen opgenoemd dan dat de echte is. Hij wou erover nadenken, ik ga ervan uit dat hij daarmee ‘nee’ bedoelde, maar ik wil het echt heel graag. Ik heb het nu al 3 jaar volgehouden maar het breekt me nu echt op, ik loop nu ook bij een psycholoog hiervoor, ze weten hier ook van (iig me vader), maar ze weten niet dat dit eigenlijk de echte reden is.

Ik vraag hem niet om van haar te scheiden maar het gewoon voor mij op te nemen als ik gelijk heb. Of gewoon tegen haar te zeggen dat ze eens moet stoppen met zeuren. En zich niet zo met mij moet bemoeien.

Ik ben vaak niet thuis of gewoon op mijn kamer, maar het liefst bij mijn vriendje, het is daar gewoon zo anders thuis. Ik wou gewoon dat ik zulke ouders had…

Iemand tips zodat ik wel uit huis kan of iets anders?

ik zal het antwoord van je vader achfwachten. misschien denkt hij er wel overna! Maar wel rot voor je, sterkte

Nou dat kan waarschijnlijk ook nog wel even duren, hij zei dat we alles in Januari ofzo wel even zouden kijken ook met mijn opleiding etc. Maar ik wil het graag zo snel mogelijk weten zodat ik kan gaan kijken voor alles etc. Ik wacht dus eigenlijk al bijna 4 maanden op antwoord en het duurt ook gewoon te lang.

Dankje.

Oké, ik mag dus niet uit huis na dit schooljaar.